Gå til innhold

Regnskapskolen via NKI - nettstudie med 2 små barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som studerer - har studert??

Har endelig klart å ta ett valg i livet - jeg skal bli regnskapfører :) Er ikke helt 100 % hva jeg hiver meg inn i med man må jo ta sjanser her i livet. Og siden jeg ikke har muligheter for å reise vekk for skole så må det bli nettstudier.

MEN, klarer man studiene iløpet av et år?? hvor mye tid vil det ta i snitt? Er nå i foreldrepermisjon til Mai, da jeg vil begynne å jobbe igjen - håper på å få redusere jobben til 70 %, Slik jeg kan få litt fri å få hele dager til stuider mens barna er i barnehagen. Er mye alene med ungen oxo. Så jeg ser for meg at meste blir tatt på kveldstid når de har lagt seg. Ser egentli ikke hvordanjeg skal få tid til alt, men det er jo bare et år..noe som går fort.

Et spm til: hvordan blir det med permisjon og nettstudie?? er vell ikke noe nav trenger å vite, siden det er deltidsstudie og jeg betaler alt fra egen lommebok??

Håper på mange svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte med dette i høste 2007, lærte Excel på videregående, men det var jo glemt, og om du ikke kan Excel så sliter du, man sliter også om man ikke har jobbet med dette før.

Jeg taklet ikke mer, skulle ønske det fantes undervisninger å dra på. Jeg har fullført 4 første kurs, men så la jeg det fra meg en stund, også syntes jeg at jeg ikke hadde lært noe, bare fått hjelp og andre medelever rettet prøvene min så jeg fikk 6 på alt. Og da må jeg starte helt fra begynnelsen, jeg var villig til det, men læreren ville ikke slette oppgavene min, jeg ville løse dem på nytt og sende dem inn for retting. Kan jo selvfølgelig gjøre de selv hjemme da uten å sende inn. Bare for å repitere.

Men jeg kom inn på generell studiekompetanse på vanlig vgs. Skal vi revisor jeg.

Skrevet

Er 3 barns mor og studerer til å bli sykepleier, desentralisert studie der mye må leses og jobbes med på egenhånd. Går helt fint så langt og kan anbefales. Barn er ingen hindring for utdanning :-)

Legger til at samboeren jobber langt over gjennomsnittet og er mye borte.

Skrevet

OK. Ja, hadde selv Excel på skolen, men var ikke noe racer, og en stund siden sist ja. Og ikke jobbet med regnskap tidliger. Men veldig intressert å lære. Men går all fakta over nett? eller får man bøker?? og er tingene enkelt forklart??

Hvordan er det med betaling av studiene?? litt surt vist man punger ut 24000, for så ikke fullføre. Får man igjen noe??

Kanskje jeg er nødt til å ta ett excel kurs...

Skrevet

Nei, så absolutt ikke. Men det er den her tia som ikke strekker til. Synes den ikke strekker til nå jeg. Men får la det ture å gå ei stund rundt oss. For nå skal mor studere, og bli noe på papiret :)

Jobber du ved siden av??

Skrevet

ja jeg lurer på å ta interiør. men er det bøker som en annen lurer på her? eller alt på nett?

Skrevet

Dytter :)

Skrevet

Virker som der er bøker ja.

Skrevet

Flere??

Skrevet

jeg var ferdig med regnskapsskolen sommeren 2008.Et forferdelig år synes jeg.fikk bøker og regnskap,som en jobber med,men det var i del 2.

må kunne litt grunnleggende regnskap, men i del 2, brukte jeg regnskapsprogrammet visma,og det måtte en lære seg selv.

Den hjelpen en kan få er via andre elever,over msn(brukte jeg mye)

og mail med lærer(tok lan tid før svar)

Så en må stort sett klare seg selv.

Jeg satt 2-3 kvelder pr uke,og hele lørdagene og søndagene i perioder..

heldighvis var mannen mye hjemme.

hadde jeg site det jeg vet i dag, hadde jeg aldri starta på det studiet.

men nå er jeg glad for at jeg har fullført, og venter på å få praksisplass.

(man blir ikke autorisert regnskapsfører med dette kurset)

Skrevet

Ok, skjønner. det er en start iallefall til å bli fører. Men får se da. Ska ta kontorarbeider først, så regnskapskolen - etter mye lesing inne på NKI igår kveld. Ser det er mange som har tatt den veien. Kankskje litt voldsomt å si at jeg skal bli regnskapfører - men iallefall blir jeg regnskaparbeider :) hehe

Tenker ikke på noe om dagen..Og tenker slik at dette skal jeg klare. Får ta det som det kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...