Gå til innhold

jeg er et marvrak av en humørbombe.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt mye i det siste. Lurer på om jeg kan ha hormonforstyrrelser eller noe? Grunnen til at jeg lurer på dette er at jeg i snart et år nå,om ikke lengere tid,har vært veldig sur og alltid tungsindig og rett og slett grinete. Skal ingenting til før bomba sprekker,særlig i forhold til mitt eldste barn på 7 år,jeg gråter lett og har en voldsom apetitt på mat og nesten allt som er spiselig. Dette kan umulig være normalt og det er veldig slitsomt å ikke klare å smile og føle glede i livet. Har jo egentlig masse å være kjempeglad for,men det føles vondt å smile. Er det noen andre her som har vært borti lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt slike perioder selv, går rundt og føler meg tung i kroppen, orker ingen ting, gråter lett, blir sint...føler meg egentlig som en zombie:(

Men har ikke hatt det i så lange perioder! Får det helst på vinteren. Har ikke fått noe hjelp av leger med noe, men går til homeopat. I år da jeg fikk denne perioden, fikk jeg medisiner av henne. Og ble straks mye bedre:) Så det er kanskje noe å prøve? Ellers kan det hjelpe å få snakke med noen om det, få ut alt du føler o.l.

Skrevet

Du bør gjerne ta kontakt med lege for å ta blodprøver. Så får du sjekket om det er noe du mangler el.l.

God bedring:)

Skrevet

ååå...ser at det står at det er 0 svar på innlegget...og det stemmer jo ikke:( Så jeg prøver¨å dytte opp litt...

Skrevet

det værste er det med maten. Går og lyster på noe hele tiden,og da mener jeg hele tiden! Går ikke et sekund uten at jeg tenker på noe å spise og når jeg får spist får jeg skikkelig dårlig samvittighet og blir da sint og frustrert på meg selv. Og ser jeg vekta kryper litt oppover,blir det enda værre. Jeg fikk satt inn hormonspiral for snart et år siden i håp om at det skulle hjelpe på humør og div,syns det hjalp en kort periode,men nå syns jeg det er værre enn noen gang. Lurer på om det kan være en ide å sjekke hormon nivået i kroppen min. Virker som alt er på snurr og jeg mister mer og mer konrollen over meg selv.

Skrevet

Du bør absolutt sjekke det med legen siden det så klart begynte samtidig som du fikk satt inn hormonspiral. Du kan søke på felleskatalogen og lese litt der i første omgang.

Er du nedstemt? Nedstemthet kan øke matsuget og forsterkes av småspising. Det er bedre å spise ordentlige måltider fire ganger til dagen enn småspising hele tiden. I en overgangsperiode kan det være vanskelig, men det er mulig å snu.

Skrevet

Det begynte ikke da jeg fikk satt inn spiralen. Jeg har vært sånn lenge før det,så derfor fikk jeg satt den inn i et lite håp om at ting skulle roe seg ned. Merket en liten forbedring den første mnd,men etter det er jeg tilbake i det gamle og nå de siste mnd syns jeg selv at det er blitt værre igjen. Ja jeg er ofte nedstemt og nervøs. Føler jeg ikke har styring på verken mat/søtintak og sinnet til tider. Men lurer på om det kanskje kan finnes noe på markedet man kan få/ta forslike svingniger?

Skrevet

Noen tar kromtabletter mot søthunger. Ellers er det lurt å finne ut hvorfor du spiser/har sug. Det kan ligge andre ting bak, psykiske årsaker.

Skrevet

hørtes ikke godt ut dette nei, tror det er bra å gjøre slik blond skriver over her:)

Lykke til!

Skrevet

Ja skal prøve kromtabletter tenkte jeg. Men tenker litt på om det også kan være hormonellt. Jeg har nå også hatt rare blødninger de siste 14 dagene. Jeg har jo som sagt en hormonespiral og hatt en liten regelmessig blødning det siste halve året,men nå har den vært forsinket de to siste mnd og nå blør jeg litt en dag,så opphold en dag så kan det komme litt igjen. Og humøret mitt veksler like ofte mellom topp humør og tristhet. ofte flere ganger i løpet av dagen. Matlysta er på topp fra morgen til kveld. Kanskje jeg skulle tatt en tur til lege,men syns det er vanskelig og ganske flaut hele greia. :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...