Gå til innhold

Til dere med 1åringer - lurer på litt av hvert....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en herlig gutt som nettopp er blitt 1 år. Det er da noen ting jeg lurer på hvordan dere gjør det...

Når begynner dere å bruke pute til de små? Gutten vår snurrer rundt hele natta, ligger ofte på magen så jeg tørr ikke begynne enda...

Mini her kan ikke spise selv med skje, rister bare på den og vil ta på maten på den. Har snakket med flere som har 1åringer som spiser selv med skje, eller prøver på det. Brødbiter og sånt syns han det e vel så gøy å leke/grise med som å pakke i munnen. Når er det vanlig at de spiser selv egentlig?

I mange butikker/nettbutikker med babyklær finner jeg ikke bodyer som er større enn 80 (mini bruker 86 nå), syns det e mest praktisk med bodyer i stedet for trøyer ( i alle fall på vinteren) på en 1åring som krabber... Hva sier dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Janta mi på 18mnd har brukt pute sinden hun var 6mnd, den er kjempetynn, hadde nok venta men hun nekta å sove og pute blei prøvd i et desperat forsøk, og det funka!

Hun spiser enda ikke bra med skje, tuller mye og for at hun skal få i seg nok mat gir vi henne mest, men hun har egen skje slik at hun får øvd seg mens hun spiser.

Brød spiser hun selv nå.

Bodyer har jeg aldri hatt problemer med å finne, selv i størrelser over 86, alle barnebutikkene jeg har vært i har større bodyer enn 86, også cubus, lindex, h&m osv har store bodyer, finnes også ullbodyer på sportsbutikker.

Eneste er at du må lete i avd for større barn, babybodyene går bare opp til str80/86, så du må nok lete i en annen avd av butikken!

Jeg syns bodyer er det beste å bruker på viteren, slipper åpning mellom bukse og trøye, jeg bruker også mest ull nå på vinteren!

Skrevet

Har ettåring jeg også. Går sånn noenlunde greit å spise brød og sånt selv, av og til er det faktisk bedre enn om vi mater. Men nå har han oppdaget at det er gøy å være rampete, så når jeg stopper ham fra å slippe maten i gulvet, ler han og prøver hardere. Skje har han ikke skjønt i det hele tatt, bakenden bliur brukt som bitering og så får vi ikke mer mat i ham før skjea er tatt fra ham igjen (og han har rast fra seg:D)

Bodyer fins i ganske store str, så det er nok baer feil avd i butikken du leter ja, i alle fall hvis du tenker på de store kjedene=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...