Gå til innhold

Kvalm=jente, ikke kvalm=gutt...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo noen som påstår dette da, selv om det finnes mange eksempler på at det ikke stemmer.

Men er det noe i det? Eller er det slik at noe er kvalm i alle svangerskap, eller finnnes det ikke noe mønster...

Selv har jeg 2 gutter og har ikke vært kvalm.

Hva med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har jente fra før og venter gutt og jeg har vært like forbanna kvalm med begge to. Legen min mente at man var "disponert" for det, men jeg tror det er litt tilfeldig. Har to venninner som har 2 gutter hver, hun ene var kvalm med den ene men ikke den andre, mens hun andre var like dårlig med begge to.

Skrevet

har vært kvalm m begge, har en av hver...

Skrevet

Moren min fødte 2 jenter og 1 gutt og var like dårlig i alle svangerskapene.

Jeg har ei jente og vet ikke hva som skjuler seg i magen ( alle sier det blir gutt) har vært like dårlig i begge svangereskapene, litt dårligere denne gangen.

Vær innlagt 6 ganger til intravenøs behandling.

Var innlagt forrige gang også.

Legene sier det er genetisk og at det er hormonene som gjør at jeg blir så dårlig.

Akupunktøren min sier at babyen "forgifter" magen min.

Skrevet

jeg har en gutt og venter en jente og ikke vært kvalm med noen :P

Skrevet

Jeg var kvalm i første, men ikke i dette svangerskapet.

Begge er jenter.

Skrevet

Har tre gutter og vært veldig kvalm med dem, både på morgen (mest da) og utover dagen. Spesielt siste, da kastet jeg mye opp om morningen og var kjempedårlig. Hadde det ikke vært for at jeg var student, måtte jeg ha sykemeldt meg. Tror jeg venter gutt nå også, men er for tidlig å si, men denne gangen har jeg ikke vært noe videre kvalm, bare litt uvel/uggen innimellom utover dagen.

Har en venninne som har gutt og jente og hun var ikke kvalm med noen av dem.

Skrevet

Jeg var veldig kvalm første svangerskap, brekninger og dårlig i 5 mnd! Det ble gutt.

Andre svangerskap var jeg mye bedre, kvalm uten brekninger fra ca uke 10 til uke 15-16. Det ble også gutt.

Tredje svangerskap var jeg bare såvidt litt kvalm rundt uke 12, ikke noe å klage på. Det ble jente.

Dette fjerde svangerskapet har jeg overhodet ikke vært kvalm i det hele tatt, og de tror det er enda en jente.

Så jeg har blitt bedre og bedre for hvert svangerskap. Siden kvalme er en reaksjon i kroppen på svangerskapshormonene er teorien til legen min at jeg rett og slett har vent meg til det og tåler det bedre for hver gang. Da spiller det ingen rolle om det er gutt eller jente inni der...

Skrevet

Har to gutter, og var kvalm begge gangene "etter boka". Denne gangen har jeg vært ikke fullt så kvalm, men har til gjengjeld vært kvalm lenger, vet ikke kjønn enda.

Skrevet

tror det er tilfeldig...

jeg har en av hver og var like lite kvalm med begge to.. ca 2 uker rundt uke 8...

venter nå nr tre og har vært likt nå... vet ikke kjønn enda..

Skrevet

Det sies at hvis man lett blir bilsyk er man mer utsatt for kvalme i svangerskapet også. Jeg var kvalm med jente og hadde hyperemesis med gutt.

Skrevet

Jeg venter gutt og kastet opp fra uke 6 - 17... gyn mente også på ultralyd at jeg ut fra formen burde få jente... men den gang ei!

Tror nok det har mye å si hvordan vi reagerer på graviditeten...

Skrevet

jeg var kvalm med jenta ikke kvalm m gutten så stemte på meg.

Skrevet

Jeg fikk jente først,, og var ikke kvalm, men uggen i 4uker

Gutt etterpå, og var heller ikke da kvalm, men uggen i 2uker

Skrevet

ikke for meg... jeg var IKKE dårlig da jeg venta snuppa, denne gangen lå jeg rett ut.. kvlam og masse hodepine....får en lillebror ja :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...