Gå til innhold

Nesten alt er et ork nå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid i uke 33 og skal ta planlagt ks om 5,5 uker. Har hatt to ks før også, og ser fram mot dette.

Har hatt en del plager i graviditeten. Ikke mye plager, men halsbrann, hjertebank, og veldig veldig sliten.

Vet at svangerskap nr. tre ofte gir mer slitne mødre, men at det skulle bli så hardt, hadde jeg aldri trodd.

Er førskolelærer og jobbet fullt frem til jeg var fem mnd på vei. Da jobbet jeg tre dager i uken frem til forrige uke - fullt sykmeldt nå de siste tre ukene før perm starter. Dette har i og for seg fungert fint.

Har en mann som gjør mer enn jeg forventer hjemme. Han gjør alt nå når vi er hjemme sammen og han jobber på dagen frem til tre. Etter det kan jeg om jeg vil - gjør jo ikke det - ligge på sofaen resten av dagen til ungene er lagt.

Ble skikkelig hardt nå forrige uke, føler jeg. Jeg leverer ungene i barnehage og skole i halv ni-tida om morgenen og henter dem i to, halv tre tida. Frem til da sov jeg forrige uke frem til elleve, halv tolv, selv om jeg sover relativt godt om natten.

Merker at det går greitt når jeg gjør det slik, men litt utskeielse som litt sosialt med arb.kolleger fredag kveld gjorde at jeg lørdag var helt utenfor hele dagen. Sov, sov og slappet av.

Har denne gangen veldig stor mage - mot liten de to forrige svangerskapene.

Er ikke overvektig av type og har vel lagt på meg kanskje ca. 13-14 kg.

Vet jeg er for lite flink å gå turer nå for tiden - flink ellers - men har ikke ork.

Blir veldig godt når dette er overstått og vi kommer igang med hverdagen som trebarnsforeldre.

Skriver dette bare for å få ut litt tanker og erfaringer nå.

Kommenter gjerne eller del erfaringer om dere vil :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å gå høygravid ER tungt, og det er klart det kan oppleves som et ork. Men akkurat DET kan du kanskje snu på sånn med tanken?? Det skal jo være tungt å ha diiger mage,noe annet hadde vært rart:0)

Snu litt på ting; fokuser på hvor heldig du er som er frisk- tross alt!

Vet ikke grunnen til at du skal ha ks, men det var jo synd for din del da. Er mye greiere å ta seg av de to eldste etter vaginal fødsel, siden kroppen raskere kommer ovenpå. Men sånn er det nå.

Du har nok rett i dette med å gå turer. Å komme seg ut i frisk luft, bevege seg er sunt både fysisk og mentalt. Å holde seg i aktivitet er kjempeviktig!! Det er ikke sånn at du kan slappe av leeenge og SÅ blir det bedre... Heller motsatt!

Synes ikke 3.svangerskap var nåe særlig annerledes enn de andre; men klart det merkes at eldre søsken krever sitt.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...