Gå til innhold

"Jeg vil IKKE sove her alene!!!" .....what to do???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun blir 4 år i mai og har noen veldig sterke meninger. I alle fall når det kommer til legging på kveldene...

Hun har vært vrien å legge i 2år nå og nå er tålmodigheten på oss foreldre nådd bunn.

Har prøvd tidligere med klistermerke-metoden, og den fungerte kjempebra over noen måneder. Men nå har hun funnet ut at hun ikke vil være flink jente å sovne selv etter at vi har lest nattahistorie og sunget nattasangen. "Jeg vil ikke ha klistermerke og premie"

Hun ligger å hyler i senga og kommer inn til oss i stua hele kvelden.

Har prøvd å sitte på sengekanten til hun sover, men der kan jeg sitte i evigheter.....

Hva er oppskriften for å få en sta 3åring til å sovne selv i sin egen seng????

Etter å ha prøvd å sove selv i ca 1 minutt, kommer hun inn til oss og sier at hun ikke får til å sove, det er troll på rommet hennes, dyr under senga, rare lyder....you name it!!

Nå er det NOK!!!!!! Vi trenger seriøst litt hjelp her!!!!

Hver natt kommer hun inn til oss i vår seng pga hun har drømt noe skummelt om at noen troll er stygge med henne......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har troll,dinosaurer og haier her...skjønner hva du mener...han her holder liv fram til i 11-12 tiden HVER kveld!!!

får ikke sove, drømmer om de( sier han uten å ha lukket øynene)...osv osv................

Skrevet

"godt" at vi ikke er de eneste.....

Er det noen her med noen gode forslag til hva vi kan gjøre for å få våre små håpefulle til å sovne av seg selv og kanskje kan klare å sove en hel natt på sitt eget soverom????

"Truet" henne den ene gangen med at vi bare må selge hele rommet hennes, senga og alle lekene, men det gjorde visst ingnting.... "jeg skal sove sammen med dere til jeg blir stor jeg...."

Skrevet

Jeg har ingen erfaring å dele, for jeg har kun ett yngre barn. Men jeg husker fra da jeg selv var liten, ca 5-års alderen tipper jeg. Jeg var ordentlig redd for troll under senga, og alt mulig annet rart.. Husker at Pappa satt i sakkosekken min, først inne på rommet mitt, ett stykke unna senga, noen dager senere satt han i døråpningen, så utenfor døra (tror han satt utenfor døra i ca en mnd, så det tok tid...), og så i stua, men med tv'en på slik at jeg hørte både den og pratinga deres.

Det kan godt være dere allerede har prøvd, men det funket visst iallefall med meg da jeg var lita. Lykke til!

Skrevet

Jeg har en sånn jeg og.. hehe.. Her er det masse skumle monstere. Husker ikke sist ho sov en hel natt i sin seng. Itillegg deler hun og lillesöster rom, så hun er ikke alene heller. Og hun hörer både oss og tv hver kveld så hun vet at hun ikke er alene. Jeg har ingen svar å komme med egentlig.. hehe.. Har ikke prövd klistremerkemetoden ennå. Har tenkt å innföre den ganske så snart tenkte jeg.

Hun er foressten 4 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...