*2små*gull* Skrevet 18. januar 2009 #1 Skrevet 18. januar 2009 Jeg kjenner i grunn ikke så mye av graviditeten. Det eneste som er, er at jeg ikke KLARER tanken på å spise. Det er selfølgelig enkelte ting som går bra, men det er veldig veldig mye jeg ikke liker lenger - og jeg som aldri har vært spesielt kresen! Derfor syns jeg det er litt vanskelig.. Flere som har samme problem? Hva spiser dere og finnes det noen tips for å få tilbake matlysten? Jeg har funnet ut at ting som er litt salt går bra. Husman knekkebrød med leverpostei er det eneste jeg får i meg for tiden.
Vifikkiaugust Skrevet 18. januar 2009 #2 Skrevet 18. januar 2009 Æsj, høres kjipt ut! Jeg har det heldigvis ikke sånn, men har ei gravid venninne som er "håpløs". Vi hadde henne og mannen på besøk her en lørdagskveld og hun ville gjerne være med å bestemme hva vi skulle spise. Det ble pastasalat, da det var det eneste forslaget hun hadde på hva hun greide spise. Slitsomt å ha det sånn, men trøsten er at det som regel går helt over etter fødselen. Hvor langt er du på vei?
Amanter<3 1+venter tvillinger Skrevet 18. januar 2009 #3 Skrevet 18. januar 2009 Jeg har -for første gang i mitt liv- blitt kresen! Før kunne jeg spise alt, men nå er det masse greier jeg ikke engang orker tanken på. Litt sånn uvant, og litt irriterende. Jeg som hadde tenkt å spise så sunt under graviditeten, nå sitter jeg her med potetgullet mitt og blir kvalm ved tanken på grønnsaker.. men sulten er jeg, hele tida!
VinterSol+2 Skrevet 18. januar 2009 #4 Skrevet 18. januar 2009 huff, sånt er ikke noe særlig; jeg kjente på det selv i kveld også. vi skulle kose oss litt med god mat nå på kvelden etter at vesla var i seng. og maten, som vanligvis er noe av det beste jeg vet, smakte ikke i det hele tatt! ellers greier jeg stort sett få i meg det meste, uten at matLYSTEN er der. Men jeg er undervektig da, så jeg har i tillegg begynt med tilleggsernæring i form av sånn fullernæringsdrikke fra apoteket. om du ikke får i det mat, så kan det være et godt tilskudd. salte ting, og kanskje friske ting? forsøkt å kutte opp litt forskjellig frukt og hatt naturell youghurt over? det hjalp meg godt i første svangerskap, iallefall!
Prinsen & spiren Skrevet 18. januar 2009 #5 Skrevet 18. januar 2009 Denne undertegner jeg!!! Virkelig.. heh. Har knapt spist middag den siste mnd. 7 middager regnet vi ut at jeg hadde fått i meg. Ikke vanlig og fulle middager heller. Men, men.. jeg prøver og få i meg noe. Må jo det, selvom ingenting frister. Ikke har jeg fått dilla på noe heller. jeg føler det her har kommet seg bittelitt... Er i uke 11 i morgen:) Vil bare ønske dere alle lykke til videre i svangerskapet=)
*2små*gull* Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 19. januar 2009 Ja, det er utrolig slitsomt!! Mamma serverte Taco her forleden - noe jeg til vanlig er veldig glad i.. Men ikke nå lenger!! spiste to biter å tilbydde broren min resten av tallerkenen hehe.. Men men.. Frukt å yoghurt går faktisk bra ja!! Det er deilig å kunne tenke på noe mat uten å få brekkninger Jeg er 9+5 i dag, så det er en stund til fødselen enda.. Håper det kanskje kan gå seg litt til underveis, men det kan en vel aldri vite...
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 19. januar 2009 #7 Skrevet 19. januar 2009 Melder fra her jeg også - jeg er veldig fysen på mat og noe godt, men eier ikke matlyst, når jeg lager meg noe mat eller brødskiver tar jeg to biter og så synes jeg det smaker pyton - orker ikke mer. jeg har alltid vært veldig glad i potetgull og godteri, nå har jeg gått hele helgen uten å momse noe godteri i det hele tatt - og det er jammen ikke likt meg =) Ingenting som smaker lengre - kanskje like greit, for forrige gang gikk jeg opp nesten 30 kilo - hadde enormt matlyst og godteri-kick, spesielt på lakris, så eg håper at jeg denne gangen bare går opp halvparten, for jeg har en 5-8 kilo ekstra som jeg kunne tenke meg å få bort etterhvert...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå