Gjest Skrevet 18. januar 2009 #2 Skrevet 18. januar 2009 Nei, man blir kun kvitt den gjelden som hefter i boligen.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #3 Skrevet 18. januar 2009 Ikke hvis summen man får er mindre enn gjelden man har.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #5 Skrevet 18. januar 2009 Hvorfor det? Det kan være flere kreditorer som begjærer et hus tvangssolgt. Når noe går så langt at man går rettens vei for å få pengene sine er det jo naturlig at det man eier av verdi går ut for salg. Det være seg bil, hus eller annet av verdi.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #6 Skrevet 18. januar 2009 Eh... hallo?? Det kommer jo helt ann på hvor mye gjeld du har og hva du får for huset/leiligheten det... Har du mer gjeld enn det du får for huset/leiligheten, så skjønner du vel svaret på spørsmålet ditt selv..?!
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #7 Skrevet 18. januar 2009 Jeg tenkte kun på gjeld du har i boligen. Om man ikke kan betale for seg, og boligen tvangsselges. Blir man stående med restgjeld, om det blir noen? HI
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #8 Skrevet 18. januar 2009 Feilaktig svar av meg der 19.18. Kun når kreditor har tatt pant i en gjenstand er de i posisjon til å begjøre den tvangssolgt. http://www.paragrafen.no/?id=154
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #10 Skrevet 18. januar 2009 Selvfølgelig! Pengene forsvinner jo ikke av seg selv...
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #11 Skrevet 18. januar 2009 Hvis boligen blir solgt for mindre enn du har i gjeld på den, må du fortsette å betale på restgjelden til den også er nedbetalt. Dette er det ingen tvil om, det skjedde foreldrene mine etter det glade 80-tallet da pappa gikk "konkurs". De måtte betale på den restgjelden i mange mange år... Gjeldssanering er noe annet, da går alle kreditorene med på at du skal betale alt du kan evne å betale i et visst antall år (er det 5 tro?), og etter de årene er gjelden slettet. Men det er ingen dans på roser det heller, man må leve på et minimum de årene, og man får flere års karantene etterpå hvor man ikke kan eie noe av verdi uten at de kommmer og henter det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå