Elin snart mamma til 3 Skrevet 18. januar 2009 #2 Skrevet 18. januar 2009 jupp. blir helt sjokka av noen av episodene jeg. Man trenger liksom ikke være rakettforsker for å skjønne at man må gripe inn enkelte ganger. Normalt vett er lov å bruke.
mn73 Skrevet 18. januar 2009 #3 Skrevet 18. januar 2009 Ja som rett og slett sjokernede underholdning:o) Det er ikke mulig å endre adferden til en unge så radikalt på ei uke, og iallefall ikke på en voksen, så mye er nok filmatisert i rette øyeblikk ja....
Hakkamella Skrevet 19. januar 2009 #4 Skrevet 19. januar 2009 Har sett noen av episodene ja. For det første, å drive med sånn godsnakk hele veien er ikke noe jeg tror har virkning alltid. Så pass mange barn har jeg stelt og hatt ansvar for opp gjennom årene at jeg vet da litt. Belønningssystem og tenkekrok osv har nok sin effekt, men belønning for allverden virker som en forhandlingsteknikk for meg. 'hvis du er snill skal du få...' Belønning på rett sted, forståelse, irettesettelse med forklaring, innprente gjensidig respekt fra dag 1... det tror jeg mer på. Høres kanskje litt merkelig ut, men jeg ser at i følge de programmene finnes det mange 'slappe' foreldre med fri oppdragelse. Det hjelper bare ikke barna til å bli respektable voksne når de ikke lærer rett og galt fra starten av. Handling gir konsekvenser på godt og vondt...
Hakkamella Skrevet 19. januar 2009 #5 Skrevet 19. januar 2009 ... pleier å bli misforstått når jeg forklarer min tankegang rundt oppdragelse... I prinsipp kan man si at hvis mitt barn brøler og skriker og kaller meg alt fra bitch til jævla kjerring... og evt i tillegg til det slår og sparker... da tror jeg neppe jeg hadde satt meg ned og sagt 'neimen uffda vennen, slikt gjør man ikke'. Jeg hadde gitt 2 varsler, irettesatt og fratatt privilegier. Gjentar det seg så blir det ikke varsel, kun handling.
Elin snart mamma til 3 Skrevet 19. januar 2009 #6 Skrevet 19. januar 2009 synes ikke det er rart det du skriver om oppdragelse jeg. Vil tro at mye kommer an på hvordan man er oppdratt hjemme selv også. Hahaha beste er barn som kaller folk bitch etc. hadde ALDRI turt det hjemme da jeg var liten. Har ikke vokst opp med suuuperstrenge foreldre, husarrest eller ris på stumpen, men vanlig folkeskikk var godt printa inn! Virker som mange som driver med fri oppdragelse glemme folkeskikk!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå