Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #1 Skrevet 18. januar 2009 Lillegutt fylte akkurat 12 mn nå i januar. Han har fått en merkelig uvane, han setter seg ned på huk og skaller panna/hodet ned i gulvet hver gang han blir fornærmet eller vi sier "nei". Noen som har vært borti dette? Han tar jo i og, så han får jo vondt. Får han ikke vondt nok av å treffe teppet, så flytter han på seg til han treffer selve gulvet.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #2 Skrevet 18. januar 2009 Hehe, ja det har jeg vært borti, datteren min gjorde også sånn i den alderen. Jeg bare overså det, i starten skalla hun bare enda mer, men når det aldri kom noen reaksjon fra meg eller pappa'n slutta ho med det! Nå er hun 1 1/2år og har slutta å skalle i gulvet, men nå har hun begynt å slenge seg på gulvet nå akkurat som om hun blir dytta over ende eller som om hun detter Vi ser at hun gjør det med vilje for å få en reaksjon, akkurat som det var med skallinga, så vi overser det også Det er litt morsomt å se hvordan de finner ut at de kan få reaksjoner, tester grenser hver dag, de er ihverfall ikke dumme de små
TM07 Skrevet 18. januar 2009 #3 Skrevet 18. januar 2009 Hei! Har opplevd det samme med datteren min som nå er 18 mnd. Hun dunket hodet i gulvet, eller i veggen, eller så lugget hun seg.. Overså det helt, og da sluttet hun etter ei stund. Nå har jeg ikke sett at hun gjør det i det hele tatt. Tror bare det er en form for frustrasjon, kanskje vi ikke skjønner hva de mener, eller at de ikke for lov til det de har lyst til Heldigvis ser det som sagt ut til at det går over, for det er ikke noe særlig koselig når de gjør sånn.
Gjest Skrevet 18. januar 2009 #4 Skrevet 18. januar 2009 Guttungen vår lærte denne uvanen av noen i barnehagen, og kom hjem og gjorde det for oss når han ville demonstrere eller var sur. Vi bare overså det fullstendig, og det ga seg etter et par uker. Ga ham hverken trøst eller skjenn for det, bare overså det...
Nikki_29 med 2 prinsesser Skrevet 19. januar 2009 #5 Skrevet 19. januar 2009 Jenta mi er 20 mnd og hun gjør det enda i tillegg til at hun slenger seg ned og ruller i frustrasjon. Kan ikke annet enn å overse det, men virker ikke som det biter på henne.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #6 Skrevet 19. januar 2009 Takk for svar, da er vi ikke alene om det. Var inne å leste om det på babycenter.com, under "head banging". Der stod det at det var ganske normalt,det er en form å få ut frustrasjon på for de små, siden de ikke har lært å uttrykke følelser enda..
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 19. januar 2009 #7 Skrevet 19. januar 2009 Vår lille på 17 mnd gjør også dette... Har egentlig vært litt bekymret for akkurat det der, men det var jammen godt å lese at dette er rimelig normalt... Han sier fælt lite enda og er veldig utålmodig, så han tyr fort til hodedunking når ting ikke går hans vei.
spireliten Skrevet 19. januar 2009 #8 Skrevet 19. januar 2009 Samme her...dunker hodet i vegg og skap osv når han blir sint. Han gjør det når han får et nei. Blir så frustrert stakkar. De er så små med mange sterke følelser som de må lære seg å håndtere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå