Gå til innhold

Trenger hjelp ang søvn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen er 3 uker gammel. Det har gått sånn ok med søvnen helt til no i helgen. No sover han ikke hvis vi ikke holder han mens han sover. Legger vi han ned når han har sovnet så våkner han etter 5-30 min. Har latt han skrike litt men det har ikke hjulpet. Han kan sove i flere timer ved å ligge inntil oss.

Noen som har gode råd? Vi er så slitne no:((

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvd å pakke litt rundt ham der han skal sove sånn at det er litt "trangt"? Da snuppa var baby/spedbarn pakket vi henne inn i et helseteppe i senga før hun fikk dyne over, sånn at hun ikke hadde så god plass på en måte. Ammepute i hodeenden av senga har også gjort suksess hos mange.

Skrevet

Vi har pleid å pakke han inn med et tynt ullteppe også dyne på. Men har ikke gjort det siste uken. Det har vært for varmt for han selv om han har bare på seg ullbody og strømpebukse. Noen andre som har andre ideer?

Skrevet

Dytter litt her jeg...Flere som vet gode råd? Er så desperat....

Skrevet

Hva med litt musikk, klassisk musikk er beroligende. mine barn har hett en uro over vuggen som spiller klassisk musikk, det har funket veldig bra. Men alle barn er jo forskjellige, håper dere finner en løsning. Ingenting er verre enn søvnmangel! Lykke til!

Skrevet

Hos oss har vi lagt babyene i vår seng når de holdt på å sovne, og så ligget inntil dem og holdt en hånd over dem til de sov. Da har det stort sett gått greit å gå ifra dem - bare du venter til de har sovnet skikkelig. Minstemann sovnet lett om jeg lå ved siden av ham og klappet ham forsiktig på rompa/ryggen. Da måtte han helst ligge på siden selv - likte absolutt ikke å ligge på rygg.

Noen er redde for å skjemme dem bort ved å legge dem andre steder enn i egen seng og alene - men jeg er overbevist om at så små barn trenger trygghet og kan ikke skjemmes bort.

Skrevet

Men det er dette jeg har gjort også, Holdt han til han sovner. Men han våkner opp igjen etter en liten stund når jeg legger han ned. Jeg kan ikke og har ikke tid til å holde han natt og dag:((

Føler han er brelt vekk og er avhengig av å bli hold for å sove allerede;((

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...