Gå til innhold

Er det normalt å bekymre seg for

Anbefalte innlegg

Skrevet

om man vil bli en god mor/ gode foreldre? Vi er i 30- årene, og planlegger vår første. Jeg har sosial angst og ikke så mange venner eller stort nettverk. Bekymrer meg for om ikke barnet ikke vil få et stort nettverk heller. Vet heller ikke mye om barn, men snapper opp råd her inne. Skal også kjøpe bøker om barn. Er helt sikker på at vi vil ha barn, og vi er oppegående mennesker. Likevel blir jeg av og til overmannet av angst for om vi, eller mest jeg, vil bli en god mor. Noen flere som har det sånn? Føler liksom at jeg burde være trygg på dette, siden jeg er over 30 år...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror nok alle førstegangsmødre sliter med dette spørsmålet! Hvis du er bekymret for barnet sine sosiale behov, bør du takke ja til tilbud om barselgruppe. Ellers finnes det som regel mange tilbud til dem med små barn. Det er bare å høre på helsestasjonen.

Skrevet

Ja, det er kanskje det, hehe. Ser for meg at jeg kan bli nervøs i en barselgruppe, der alle ser hvor nervøs jeg er. Har problemer med å gjøre ting foran andre, å skulle bli vurdert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...