Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #1 Skrevet 18. januar 2009 Nå har min bedre halvdel kjøpt seg anlegg med forsterker og en haug med høytalere for og ha i stua, ikke har vi plass til alle disse tingene, men det skjønner han visst ikke. Og prisen er også avskrekkende, hele 120.000 har han brukt av det jeg trodde var våre sparepenger. Blir snart gal, tror dere jeg kan ringe og avbestille dette anlegget i morgen?
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #2 Skrevet 18. januar 2009 Du kan ta halvparten av sparepengene.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #3 Skrevet 18. januar 2009 Hadde det bare vært så vel, det er bare litt over 15.000 igjen og vi har bestilt en dyr ferietur som vil koste mellom 50.000-60.000. Må vel sikkert ta opp lån for og få råd til den.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #5 Skrevet 18. januar 2009 Avbestill det. Og etterpå leser du ham teksten. Så lenge det er deres FELLES sparepenger, har han ingen rett til å blåse av 120.000 på et stereoanlegg. Det er ikke OK, så langt derfra. Min samboer prøvde seg på å kjøpe seg et nytt instrument til "bare" 20.000 i høst. Han tenkte å bruke av de pengene vi hadde lånt for å pusse opp huset... Etter å ha snakket med ham om saken, så avbestilte han instrumentet. Litt mukling ble det, men han skjønte i hvertfall at selv om man har penger stående på konto, så MÅ man ikke bruke dem opp med det samme. De står som regel der for en grunn.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #6 Skrevet 18. januar 2009 du har jo angrerett.... (både på mann og annlegg) dvs...har han så liten respekt for deg at han kjøper ting han ønsker av fellespotten, uten å høre om du er innteresert i disse tingene? Da er det vel en stor sjans for at han ellers heller ikke respekterer dine meninger....(bare gjetting, og håper jeg tar feil) og evt er dette gjensidig?? mange tanker jeg fikk nå ja.... men som sagt man har jo angrerett på ting som er kjøpt.... (kjøpsloven, og eller forbrukerloven...)
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #7 Skrevet 18. januar 2009 Hadde avbestilt det ja - og tatt pengene ut og satt dem inn på en sperret konto slik at møkkagubben ikke hadde fått tak i dem.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #8 Skrevet 18. januar 2009 Joda visste at han ønsket seg dette, også hadde han vært med en kompis innom butikken og ettersom han fikk 10% på alt så slo han til i håp om at jeg også ville bli glad for hans investering, noe jeg tilsynelatende ikke ble. Må minst ha en diger stue for alle disse komponentene og høytalere etc... Blir jo kabler og ledninger i halve stuen da han orker aldri og montere dette fast. Kan jo si at han hadde tatt valium den dagen det ble bestilt og dermed var han ikke på "nett"
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #9 Skrevet 18. januar 2009 Hvem faen låner penger til en ferietur til 50-60 000 kr?!?!? Da er man så stokk dum at man fortjener å gå personlig konkurs spør du meg.
Hegemor og Marcusgullet Skrevet 19. januar 2009 #10 Skrevet 19. januar 2009 Det var vel snakk om sparepenger her da, som de skulle bruke på ferie........Og det er jo greit det, siden det kommer alle til gode:o) Hadde kællen min brukt 120000 på noe sånt uten å spørre først så hadde det blitt månelyst for å si det mildt!!!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #11 Skrevet 19. januar 2009 Hvis jeg ikke tar helt feil har man kun angrerett om varen er kjøpt utenom vanlig utsalgssted - dvs at man har ikke angrerett på ting man har kjøpt i butikken. Ville ringt butikken så snart som mulig og spurt om dere kan avbestille - hvis dere rekker det før bestillingen er sendt videre i systemet kan det være dere slipper å betale noe. Synes mannen din burde spurt deg først ettersom det er et så stort innhugg i sparepengene - spesielt ettersom dere har bestilt dyr ferie.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #12 Skrevet 19. januar 2009 Jeg ville prøvd å avbestille det... Men det er ikke dermed sagt at dere får lov til det. Ting som er kjøpt i en butikk, har man etter loven ikke angrerett på. Er det derimot kjøpt på nettet, så har man 14 dagers returrett... Men prøv å snakk med dem i butikken du. Hadde min samboer gjort noe slikt, så hadde jeg klikka. Og om jeg ikke fikk avbestilt det, så hadde jeg lagt det ut for salg på ebay... Så hadde jeg tatt noen av de andre tingene han liker og solgt de også, bare for å være jævli!!
Gjest Skrevet 19. januar 2009 #13 Skrevet 19. januar 2009 Hvilken planet er du fra du da? Klart man har angrerett på kjøp og bestillinger i butikk på lik linje også, du burde lese kjøpsloven. Så lenge varen ikke er forringet så kan man bytte/ angre kjøpet å kreve pengene tilbake. HI, avbestill dritten! Har en samboer som har lyst til å kjøpe seg motorisert trillebåre, jeg har sagt plent nei til det siden vi ikke har bruk for det, har satt foten kraftig ned siden han kjøper verktøy og dupeditter i fleng som er "kjekt å ha"....men nok er nok og jeg sa, det blir enten trillebåra eller meg denne gang, du har valget selv. Kjøper du den dritten så pakker jeg, enkelt og greit, nå har vi nok drit som fyller opp uthus og kjeller...
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #14 Skrevet 19. januar 2009 Ved kjøp av varer i forretning har man ingen angrerett. Anbefaler deg å lese forbrukerkjøpsloven selv Ugla! Og dersom du mener annerledes vil jeg gjerne se en hjemmel for at du kan levere tilbake en vare du har fysisk vært i butikken å kjøpt! Det som er usikkert er om du kan avbestille varen mot et avbestillingsgebyr, ettersom varen ikke er levert enda.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #15 Skrevet 19. januar 2009 Du må ikke uttale deg så sterkt når du tydeligvis ikke vet dette (ettersom du tar feil). Hvis du trenger kildehenvisninger kan du se her: http://www.lovdata.no/all/nl-20001221-105.html. (Lov om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (angrerettloven)). Her er et svar fra forbrukerrådet: "Ved kjøp av varer i fra forretning har du ingen angrerett. Angrerett er noe man har ved kjøp utenfor fast forretningssted, eksempler på dette er postordre, dørsalg, telefonsalg og messesalg." (kilde: http://forbrukerportalen.no/faq/1023099976.11). Det at man f.eks får returnere klær i klesbutikker er noe butikkene har begynt med for å konkurrere med hverandre og er absolutt ikke noe du har krav på!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #16 Skrevet 19. januar 2009 Elkjøp har 30 dagers angrerett/retur.........
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #17 Skrevet 19. januar 2009 Men etter loven er de ikke pliktet til å gi deg det, og det er dette som teller. Noen butikker har en slik ordning som en service til kundene, som jo er veldig hyggelig, men det kan tydeligvis skape forvirring...
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 19. januar 2009 #18 Skrevet 19. januar 2009 Gubben her hadde aaaaaaaldri turt det gitt:) Hadde avbestillt det med engang.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #19 Skrevet 19. januar 2009 120.000??? Er gubben din stokk dum? Det må han jo være siden han gjør sånne ting uten at dere er enige.. Er glad ALDRI min mann hadde gjort noe sånt... Avbestil hele dritten.....
Gjest Skrevet 19. januar 2009 #20 Skrevet 19. januar 2009 Åh, ja det skulle han ha gjort ja, da hadde jeg klikket i vinkel. Rett og slett. Hadde det vært hans penger og hans alene, og vi hadde hatt plass til det, da er det så sin sak, men når det faktisk går ut over hele familien, da hadde jeg blitt sinna som en furie.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #21 Skrevet 19. januar 2009 Lettere å få tilgivelse enn tilatelse sies det..kanskje det han prøvde på hehe Jeg hadde blitt sur visst min hadde brukt så mye av sparepengene uten å spørre meg først. Så skal dere jo på en dyr tur også. Hvordan hadde han tenkt det
*surrehue* Skrevet 19. januar 2009 #22 Skrevet 19. januar 2009 Du bare kødder. Alt du skriver høres ut som renspikka tull fra ende til annen. ANlegg til 120.000 handlet i valiumrus og nå vil du låne penger til ferie. Vær så snill og innrøm at du skrev dette for å more deg over alle svarene, eller meld dere på luksusfellen.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #23 Skrevet 20. januar 2009 Der tar du feil Ugl@!! Kanskje _DU_ burde lese forbrukerkjøpsloven ? Du kan jo lese her: http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/1023824302.54/1025782287.59#avbestilling_og_retur siden selve loven ble for vanseklig for deg!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå