Gå til innhold

Vi prøver å bli gravid og

Anbefalte innlegg

Skrevet

da har jeg tenkt å slutte å røyke og bli sunnere i forhold til kosthold, trene/ bevege meg mer osv. Vil det være skadelig for barnet? Altså i forhold til at kroppen min da vil skille ut avfallsstoffer? Altså om jeg begynner et sunnere liv etter at jeg har blitt gravid. Sliter litt med motivasjonen nå som jeg ikke er gravid...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er vel mer skadelig om du fortsette å røyke og være usunn!!!

Skrevet

Ja, det skjønner jeg jo. Poenget var om det er skadelig å begynne sunnhetsløpet etter jeg har blitt gravid, eller om det bør skje før?

Skrevet

Jo før jo bedre, både for din egen del og barnets:)

Skrevet

Slutt å røyke nå. ta den siste røyken når du legger deg og knekk resten. Når du våkner i morgen er du en ikkerøyker.

Om du tenker slutte når du står der med en positiv test er du allerede minst 4 uker på vei og skaden kan allerede være skjedd.

Du skal ikke begyne med hardtrening når du blir gravid om du ikke har trent før, men litt morsjon skader ikke.

Lykke til.

Hilsen en ikkerøyker fra baby prøvestart.

Skrevet

Nei, hardtrening vet jeg jo at jeg ikke skal drive med som gravid.

Sliter som sagt med motivasjonen nå, men om jeg hadde hatt et barn i magen, hadde jeg tenkt annerledes. Vet jo hvordan fosteret krøker seg sammen og hoster når mor røyker. Huff. Kan jo hende jeg er gravid, håper det:) Men innstiller meg på mens igjen, så jeg ikke blir altfor skuffet. Har kuttet ut all alkohol da, ikke at jeg drakk mye før heller, men tar ikke engang en øl på fredagskvelden:) Så NOE har jeg gjort.

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...