Gå til innhold

barnepassbetaling.... lurer...

Stine fikk Ariana *19.08.07*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lillebror på 15 år skal passe en gutt på 9 år to til tre ganger i uken, 5 timer hver gang. Altså midt i uken fra kl.14-19. og lørdag kl.17-22.

Forslaget er 30kr timen, noe jeg syns personlig er alt for lite. Da moren får dekket 65% av disse utgiftene fra NAV og gutten på 9 år har ADHD så d faller jo en viss ekstra ansvar på min lillebror selv om denne gutten får med. og er i fin form.

Hva mener dere er den "rette" lønna?

(han passer gutten så moren kan dra på jobb)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med tanke på at en dagmammalønn (svart eller ikke) er rundt 30 kr/timen (dette er oftses voksne damer) så synes jeg ikke lønna til broren din er så ille =))

Skrevet

Når det er for at hun skal dra på jobb, samt at hun får dekket en del av pengene, ville jeg nok heller ha tenkt at 50 kroner/timen er greit. Men det kommer jo an på hva moren har råd til?

Samtidig er det jo kanskje ikke så mye arbeid å passe en niåring?

Når det er sagt kan ikke jeg forstå hvem som ønsker å ha en 15-åring som barnevakt tre dager i uka, hele ettermiddagen. Hvem skal lage middag og gjøre lekser sammen med gutten, da? Og hvem skal snakke med ham om hvordan dagen har vært, og håndtere små og store problemer gjennom dagen?

Men nå er jeg litt hønemor, da... Dessuten er hun vel kanskje nødt til å gjøre det...

Skrevet

en 15 åring er da ikke nødvendigvis såååå ungt. Flyttet selv for meg selv da jeg var 16. En 15åring kan da lage middag, og det må da være utrolig kjekt for 9åringen å være sammen med en stor gutt! Siden 15åringen har gått med på å passe gutten, antar jeg at han er flink med barn og synest dette er kjekt, så de har nok masse å snakke om, kanskje 9åringen har enda mer på hjerte som han vil dele med barnevakten enn han har med foreldrene.

Synest 30kr timen hørtes lite ut. Synest okså 40-50kr timen er mer ok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...