Gjest Skrevet 18. januar 2009 #1 Skrevet 18. januar 2009 Hei! jeg var hos jordmor forrige uke og spurte om tips angående kjønnsvorter. Lurte på om de kunne "være i veien" ved fødsel osv. Fikk da beskjed om at det nok ikke var det, men at det var en ting jeg kunne prøve på. Jeg har en som henger litt, og denne skulle jeg knyte en tråd rundt og stramme til, og beholde der til den ramla av. Dette har jeg nå gjort, og gått med i hele helga. Nå sviiiir det som besatt der nede, og jeg holder på å bli gal. Helt fryktelig vondt er det! Og jeg få ikke av tråden igjen, iogmed at jeg har dobbelknute på tråden.. Hva i allverden skal jeg gjøre? bare fortsette å ha det så vondt? tenk om fødselen setter i gang, og jeg må føde vaginalt (har seteleie, og får mest sannsynlig keisersnitt altså).. Må jo gjøre helt fryktelig vondt å føde når en er SÅ sår mellom beina fra før av? Auauaua, det gjør så vooondt:( Har lyst å baer ta den skarpeste kniven jeg finner og skjære den av selv, men da begynner det vel å blø og bør sys? Argh, så vondt det er!
Gjest Skrevet 18. januar 2009 #2 Skrevet 18. januar 2009 Er det ingen som har prøvd dette altså, og kan komme med noen trøstende ord?hehe. Ser liksom ikke noen ende på dette jeg, om den ikke ramler av snart.. For: AAUUUUU!
3b@rnsmor-30* Skrevet 18. januar 2009 #3 Skrevet 18. januar 2009 uff det hørtes ikke godt ut nei.... har dessverre ingen tips.....
anjaslilje Skrevet 18. januar 2009 #4 Skrevet 18. januar 2009 huff det hørtes ikke godt ut. synes det var et litt merkelig tips også jeg da?.. dra til legen imrg å be dem klippe den av. vet de gjør sånt.
**Baby**number**two** Skrevet 18. januar 2009 #5 Skrevet 18. januar 2009 Au, det høres ikke godt ut! Har du ingen som kan hjelpe deg og sprette opp knuten? Jeg tror jeg ville tatt meg en tur tilbake til jordmor, og da helst en annen, for det høres ut som et kjempe rart tips. Hun må jo ha skjønt at det skulle gjøre ont. Kan jo ikke vært verdt det om hun ikke trodde den skulle være i veien. Lykke til
Staark Skrevet 18. januar 2009 #6 Skrevet 18. januar 2009 Hadde jeg vært deg så hadde jeg heller lagt innlegget ut på anonym-forumet. Vil tro man lettere innrømmer kjønnssykdommer om man kan signere som anonym? Håper det ordner seg for deg! (Hvis legen vanligvis klipper bort kjønnsvorter, kan ikke du ta en steril kniv eller saks og fjerne vorten selv? Eller gjør legen noe spesielt?)
Gjest Skrevet 19. januar 2009 #7 Skrevet 19. januar 2009 Skal ringe legen, eller fødeavd. (var der jeg fikk tipset) idag og høre hva jeg skal gjøre.. Uffameg altså. Skjønner også det kanskje er litt lettere å få svar på anonymforum, men jeg er så desperat at jeg dreit i å være anonym selv, hehe.. La inn spm der nå, så får vi se om det kommer flere tips:) Men jeg lurer på, om jeg evt tar saksa/kniven fatt selv, og får den vekk, tror dere ikke det kommer til å blø noe veldig da? Og at jeg helst burde sydd? Ser for meg at det gjør veldig vondt å klippe den også, uten bedøvelse. Men også at det må være bedre det, enn å gå rundt som dette..hehe.. :S
♥ anonym♥ Skrevet 19. januar 2009 #8 Skrevet 19. januar 2009 er ikke kjønnsvorter en kjønnsykdom som både er smittsom og farlig? og behandles ikke denne da med noen tabletter eller noe fra legen? penecillin eller noe.?
Gjest Skrevet 19. januar 2009 #9 Skrevet 19. januar 2009 Ja, den er smittsom, men nei den er ikke farlig. Det er et virus som forårsaker disse vortene, HPV-viruset, dette viruset kommer i mange forskjellige former, og det er en av de som kan forårsake livmorhalskreft.. Men det er ikke noen piller som kan ta bort vortene, det må behandles ved et middel som smøres på, fryses bort, skjæres bort, ellers må en rett og slett vente på at de forsvinner av seg selv Nå har jeg nettopp kommet fra fødeavd. der et par jordmødre hjalp meg med å få bort hele dritten! Først løsna de tråden jeg hadde knytt apå, så skjærte de bare bort hele greia. Fryktelig vondt, og jeg anbefaler INGEN å skjære eller klippe bort vortene selv. Det blødde noe veldig, og jeg fikk et bind jeg må gå med for at det ikke skal blø gjennom alt jeg har. Men GUD for en deilig følelse å få den bort! De få minuttene med intens smerte er verdt det, hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå