Gå til innhold

Hvilken bil bør vi kjøpe????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi trenger en bil med plass til tre barneseter. Eldste vil være 4,5 år når neste tilskudd kommer, mellomste 3 år. Så noen med gode råd?

Det kan ikke være en ny veldig dyr bil, vi må sette grensen på ca 230tusen, tenker jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

VW touran har jeg sikla mye på i det siste. Har bare to barn pr i dag, men vi skal ha 3 på sikt og da har vi også behov for en bil med plass til 3 seter bak. Kjenner ei som har denne bilen og de har 3 store barneseter i baksetet. Det er helt greit plass i baggan også, men ikke kjempe stor. Har du da en takboks løser du jo det problemet =))

Skrevet

Det er ikke så mange biler som har plass til tre barneseter... vi har VW Passat, og der skal det være plass til det (uten at vi har prøvd). Du får en helt greit brukt Passat til 230 000 (vi betalte 250 000 for en firhjulstrekk fra 05). Ellers har sjefen min Volvo V70 med tre barneseter i, men de er jo gjerne litt dyrere enn Passat. Jeg vet ikke med Toyota Avensis, men de er jo også ganske store.

Skrevet

Peugeot 807 eller Citroën C8 har 7 seter men man kan ta ut hvilket som helst av de fem bakerste. Det er god plass til barneseter. Tar man ut de to bakerste setene, er det kjempegod plass til bagasje og vogn.

Som ny bil må du nok opp i over 230.000, men det er en del bruktbiler fra 2004-5 i den prisklassen du nevner.

Skrevet

Anbefaler på det sterkeste Citroen Berlingo. Man får lett plass til 3 seter bak og det er enkelt å bare kunne sette vogna inn uten å måtte slå den sammen.

Dessuten er det skyvedører og det er veldig smart når man skal ha barn inn og ut av bil. våre barn er forresten 5, 3 og 7 mndr.

Kan også slå av airbag foran sånn at man kan ha barnesete foran!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...