Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #1 Skrevet 18. januar 2009 Barnefar og jeg er gått fra hverandre for 2 år siden, jeg har hovedomsorgen for våre 2 barn. Bor i leid leilighet og betaler 8500 i måneden. Nå har barnefar fått arv ettersom faren hans er gått bort. Han lurte på om han skulle kjøpe en leilighet til meg og barna mot at jeg betaler strøm, kommunale avgifter etc.. Husleie skulle jeg ikke betale for han syns jeg skulle hatt det litt mer romslig økonomisk. Men dersom jeg takker ja til dette, bør vi ikke da skrive kontrakt? Er redd han i et sinna øyeblikk kommer til og kaste meg ut av denne boligen. Er veldig glad for at han tilbyr seg dette,. men tror dere det er en hake ved tilbudet? Jeg kunne godt tipse han om aktuelle boliger så kunne vi dra sammens på visninger.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #2 Skrevet 18. januar 2009 Hva tror du vil skje om du møter en ny mann? Det tror jeg blir haken ved det.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #3 Skrevet 18. januar 2009 Skjønte ikke om du mente at han skulle kjøpe TIL dere, eller om han skulle kjøpe seg leilighet som dere skulle bruke? Uansett, veldig snilt gjort da:) Men dere må nok gå gjennom alle "regler" på forhånd. Jeg tror jeg ville valgt å betalt en liten husleie i det minste, for da ville jeg ikke følt meg så avhengig av han. Dersom han skulle eie leiligheten da. Men hvis det er slik at han kjøper TIL dere, så gir han den jo bort til dere, og da er det jo ikke noe mer å diskutere senere, ettersom du eier leiligheten...
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #4 Skrevet 18. januar 2009 Om han kjøper TIL dere kan det være en ide å sette boligen i barnas navn...altså at han kjøper den til ungene sine, er vel derfor han gjør det, ikke for dine interesser alene.. Dog: ungene blir da formuende i forhold til lånekassa etc senere..men det skal mer til får å kaste ut deg så lenge ungene bor hos deg..finner du en ny mann og overlater ungene til ham (hypotetisk) riskierer han ikke at du selger boligen og bruker pengene på champagne heller...om du ser begge sider.. Lykke til !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå