Zeke Skrevet 18. januar 2009 #1 Skrevet 18. januar 2009 legen min har satt termin 23 sep. men her er den 27 sept. er da 4,4 uker på vei hvorfor blir det så forskjellige datoer.?
*gravidnr3* Skrevet 18. januar 2009 #2 Skrevet 18. januar 2009 nei det skal jeg ikke si der for sikkert nei, men lurer på om legen din reknet fra første dag i siste mens?
Zeke Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. januar 2009 ja men det skreiv jeg på denne siden når man regner ut datoen? hvilken uke er jeg i da, blir så forvirra av dette jeg. får vel endelige datoen på ultralyden men jeg vil jo vite hvilken uke jeg er i frem til det.
*gravidnr3* Skrevet 18. januar 2009 #4 Skrevet 18. januar 2009 ja jeg fikk opp termin 20.sep her inne å har ikke vært til legen enda, så litt spent ja. skjønner godt at du vil vite jeg. har du noen barn fra før?
ble_mamma_6august 09 Skrevet 18. januar 2009 #5 Skrevet 18. januar 2009 det som står her på bim stemmer ikke.. hvertfall ikke uke for uke, og vekt å lengde... Her ligger bim en uke forran oss.. se på babyverden.no.. den er mer sikker
Zeke Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 18. januar 2009 ja 2 gutter 4 og 6 år 5 og 7 når denne popper ut he he du da? begge er født til ultralyd terminen he he
*gravidnr3* Skrevet 18. januar 2009 #7 Skrevet 18. januar 2009 Jeg har også 2 gutter største blir 6år nå i mars å minsten blir 4 i mai, så dette skal bli spennende. så gøy da snuske mamma vi har jo termin ganske likt da, må inn på anet sted å sjekke litt også jeg da.
gutt + knøtt i magen Skrevet 18. januar 2009 #8 Skrevet 18. januar 2009 Hei! Dette kan ha noko med at det er litt ulikt om ein rekner eit svangerskap i 40+2 eller berre 40. Noken plasser står det 40, her inne står det 40+2... Eg er ikkje heilt sikker på kva som er rett... Men her er det jo 4 dager som skiller så eg er ikkje sikker på korleis legen din kan ha rekna dette... Du veit jo ca kor lang du er kommet, og får veta akkurat på ultralyd. Må forresten sei at i mitt forrige svangerskap var den første termindatoen 3 dager før ul, og eg fødte på den første datoen. Lykke til videre med svangerskapet.
hjjkaqhd Skrevet 18. januar 2009 #9 Skrevet 18. januar 2009 Har termindato fra 21. spet til 24.sept. Ganske dumt at disse kalkulatorene ikke kan være enig.
Zeke Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #10 Skrevet 18. januar 2009 jeg har 23 og 27 sep. så me får se,håper å komme på ultralyd i februar. lykke til du også
Gjest Skrevet 18. januar 2009 #11 Skrevet 18. januar 2009 Noen regner 40 uker, noen regner 40+2. Uansett så har det ikke noe å si. På UL'en kommer du antagelig til å få en ny termin uansett og da er det denne du er nødttil å forholde deg til fordi den kommer alle jordmødre og leger å forholde seg til uansett om du er enig eller uenig i den.
Zeke Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #12 Skrevet 18. januar 2009 stemmer det, så jeg får vel bare vente å se.
Nr-3-i-Magen Skrevet 18. januar 2009 #13 Skrevet 18. januar 2009 BIM er ikke en uke foran, de bare har andre definisjoner på uker. På babyverden (og hos leger og jordmødre) er man i uke 8 hvis man er f.eks. 8+4, mens her er man i uke 9 - altså man har begynt på den niende uken. Det er jo riktig det også. Her er den første uken uke 1, mens andre steder begynner man på uke 0. Babyverden ga meg termin 29. august, bim sa 30. og legen min sa 28. Alle regna fra første dag i siste mens. Jeg bruker legens siden det er den som står på helsekortet. Det er heldigvis den tidligste også, og da er jeg liksom lengst på vei :-) Det var rart at det var så mange dager mellom legen din sin og bims termin, det pleier bare å være en dag eller to.
Gokkel (26) pp MA) 32 pp Skrevet 19. januar 2009 #14 Skrevet 19. januar 2009 Kalkulatorene tar utgangspunkt i en syklus på 28 dager. Dersom du har lenger syklus f.eks 31 dager, må du legge til disse dagene selv, altså 3 dager ekstra. Kan du huske om legen spurte deg om dette? Utover dette kan jeg virkelig anbefale teminkalkulatoren på www.mammanett.no, der kan dere se ca datoer for det meste - tid for ultralyd, når du kan forvente å kjenne liv osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå