Gjest Skrevet 18. januar 2009 #1 Skrevet 18. januar 2009 Vi har et rom vi skal innrede til bad. Det må legges membran i gulv og vegger + fliser på gulv og våtromsplater på veggene. Vi skal ha dusj, toalett og hjørnebadekar. Vi må også strekke alle rør fra 1 etg og opp til 2 etg. Hvor mye sånn helt ca må vi regne med at dette koster ? Vi skal få anbud, men greit å vite om vi snakker om 100 000 eller 300 000 liksom. Noen som har fått gjort dette nylig ?
Odine! Skrevet 18. januar 2009 #2 Skrevet 18. januar 2009 Jeg innbiller meg at vi brukte rett under 200 000, men da ble det revet vegg og satt inn nytt vindu.
solemio Skrevet 18. januar 2009 #3 Skrevet 18. januar 2009 Nå er det 2,5 år siden vi pussa opp, vi skifta rør mellom to etasjer, gikk helt ut i yttervegg og gjorde alt fra bunnen av. Det kosta i underkant av 200000 med de samme møblene du nevner. Og det har sikkert ikke blitt billigere heller... Men jammen meg verdt det! Står nå opp med et smil og tusler inn på et lekkert bad som har varmekabler (istedet for det gamle, iskalde mørkegrønne grafsegreia)
Gjest Skrevet 18. januar 2009 #4 Skrevet 18. januar 2009 Satte dere bort alt sammen, eller gjorde dere noe selv ? Vi har et lite bad nede, men gleder meg til å ihvertfall få en do til. Det trengs.
solemio Skrevet 18. januar 2009 #5 Skrevet 18. januar 2009 Vi satte bort alt, delvis fordi det ville gå kjappere når ikke ting skulle samkjøres med dem, samt at forsikringen var bedre når fagfolk ordnet alt.
Mom2Two Skrevet 18. januar 2009 #6 Skrevet 18. januar 2009 Tror sky is the limit, en venninne av meg betalte 200 000 kr (!) bare for selve badekaret!!
Mrs. Kaizer Skrevet 18. januar 2009 #7 Skrevet 18. januar 2009 Vi holder på å pusse opp badet. Har bygget på det litt og fliselagt, kjøpt nye møbler, dusj, do o.l. Nå er vår situasjon noe spesiell for min far er snekker og har gjort alt arbeidet gratis for oss. I tillegg har vi, gjennom han, fått prosenter på alt av matrial og fliser o.l. Så vi skal vel betale ca 60 000 og i tilegg til interiøret.
Gjest Skrevet 18. januar 2009 #8 Skrevet 18. januar 2009 Vel, jeg tror nok ikke det er helt aktuelt å bruke så mye på et badekar her nei.....
Piri Skrevet 18. januar 2009 #9 Skrevet 18. januar 2009 Vi gjorde ingenting selv. Skrella rommet fra kjøkkentak til takstein. Støpt nytt gulv, varmekabler fliser. Himla ned halve taket og har downlights der. Nye rør ble lagt opp. Innebygd dus med sepesialtilpassa dusjvegg. Keramikken fra wileroy og boch. Granittbenk med 2 vasker. Innebygd boblebad med granittkant rundt. hmmmmm....... var det mer da??? JO. Innredningen er spesialtilpassa og laget av lokal produsent. Også satte vi inn et rør som går tvers gjennom 1 etg og ned i vaskekjelleren. KJEKT! Hele greia ble nesten 500 000,-. Svindyrt, men så har vi et tidløst bad som vi aldri kommer til å pusse opp mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå