Gå til innhold

Bekymret for svangerskapsforgiftning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå går jeg med 3. dagen med pannehodepine.. Er kvalm og uvell.. Noen ganger flimrer et for øynene også. Får hvite prikker i synet liksom.

Siste gang jeg var hos jordmor hadde blodtrykket steget noe, men hun sa ikke noe på det. Pluss spor av proteiner i urin.

Noen andre her som har opplevd dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jo klassiske teng på svangerskapsforgiftning, noe du burde sjekke opp siden det kan gå veldig fort. Hadde ringt føden idag og hørt med dem.

Skrevet

hadde samme jeg, ikke prikker på synet mitt men liksom alt blev uklart på kun et øje i flere timer ad gangen.

Har ikke haft svangerskapsforgiftning jeg, hadde samme turen som deg et par ganger, +1 på urin i 3 uker på rad. Ikke noe forhøyning på blodtrykker da. Synes du skal ta en tur forbi fastlegen din med en urinprøve (morgenurin) og be om å få tatt blodtryk igjen, (dette kan de vel gjøre uten du trenger en time for det ? Fastlegen min har i hvert fald et sådan laboratorium hvor man kan ligge inn urinprøver å få tatt blodtrykk uten time.

Best å være sikker synes jeg, men det hjalp meg mye å sove så mye som muligt (i kaldt rom) og ikke titte så mye tv / lese så mye.Proteienen kommer gjerne i urinen om du stresser og den kommer i det hele tatt så snart du begynder å bevæge deg rundt etter å ha sovet på natten, men om du har + på morgen urinen kan du ha noe med stress å gjøre også. Du skriver ikke om du hadde +1, +2 eller mer på din prøve ?. Om det er +1 da er det nok ikke forgiftning, men ta en sjekk du. Du kan jo stresse deg selv unødig for at du går å er bange for forgiftning :)

Skrevet

Da har jeg vært på kontroll og registrering på føden.

Alt var bra:) Hadde uregelmessige modningsrier:)

Ingen protein i urin, og blodtrykket var så normalt som det kunne bli.

Hvis hodepina og prikkene i synet ikke gir seg, så måtte jeg ta kontakt igjen. Men skal til kontroll til jordmor på tirsdag, så tar og venter til da.

:)

Skrevet

Så bra det var ok med deg. Jeg var selv til obs 1-2 januar pga det samme, og måtte bli natten over, men sendt hjem om morgenen. Da hadde BT fallt, men nå er det på god veg oppover.

Jeg trener på å slappe av, men er ikke helt typen... så håper det har roet seg noe innen tirsdag, hvis ikke var de redd det ble 100 % sm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...