bestemt oss:) *mamma* Skrevet 18. januar 2009 #1 Skrevet 18. januar 2009 Nå går jeg med 3. dagen med pannehodepine.. Er kvalm og uvell.. Noen ganger flimrer et for øynene også. Får hvite prikker i synet liksom. Siste gang jeg var hos jordmor hadde blodtrykket steget noe, men hun sa ikke noe på det. Pluss spor av proteiner i urin. Noen andre her som har opplevd dette?
Mini LK Skrevet 18. januar 2009 #2 Skrevet 18. januar 2009 Er jo klassiske teng på svangerskapsforgiftning, noe du burde sjekke opp siden det kan gå veldig fort. Hadde ringt føden idag og hørt med dem.
Lillenille + Prinsesse Skrevet 18. januar 2009 #3 Skrevet 18. januar 2009 hadde samme jeg, ikke prikker på synet mitt men liksom alt blev uklart på kun et øje i flere timer ad gangen. Har ikke haft svangerskapsforgiftning jeg, hadde samme turen som deg et par ganger, +1 på urin i 3 uker på rad. Ikke noe forhøyning på blodtrykker da. Synes du skal ta en tur forbi fastlegen din med en urinprøve (morgenurin) og be om å få tatt blodtryk igjen, (dette kan de vel gjøre uten du trenger en time for det ? Fastlegen min har i hvert fald et sådan laboratorium hvor man kan ligge inn urinprøver å få tatt blodtrykk uten time. Best å være sikker synes jeg, men det hjalp meg mye å sove så mye som muligt (i kaldt rom) og ikke titte så mye tv / lese så mye.Proteienen kommer gjerne i urinen om du stresser og den kommer i det hele tatt så snart du begynder å bevæge deg rundt etter å ha sovet på natten, men om du har + på morgen urinen kan du ha noe med stress å gjøre også. Du skriver ikke om du hadde +1, +2 eller mer på din prøve ?. Om det er +1 da er det nok ikke forgiftning, men ta en sjekk du. Du kan jo stresse deg selv unødig for at du går å er bange for forgiftning
bestemt oss:) *mamma* Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 18. januar 2009 Da har jeg vært på kontroll og registrering på føden. Alt var bra:) Hadde uregelmessige modningsrier:) Ingen protein i urin, og blodtrykket var så normalt som det kunne bli. Hvis hodepina og prikkene i synet ikke gir seg, så måtte jeg ta kontakt igjen. Men skal til kontroll til jordmor på tirsdag, så tar og venter til da.
mn73 Skrevet 18. januar 2009 #5 Skrevet 18. januar 2009 Så bra det var ok med deg. Jeg var selv til obs 1-2 januar pga det samme, og måtte bli natten over, men sendt hjem om morgenen. Da hadde BT fallt, men nå er det på god veg oppover. Jeg trener på å slappe av, men er ikke helt typen... så håper det har roet seg noe innen tirsdag, hvis ikke var de redd det ble 100 % sm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå