Gå til innhold

Når sende søknad om svangerskapspenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer bare på når dere sender inn søknad om svangerskapspenger? Selv er jeg i uke 29, og synes å huske at det var på denne tiden det skulle gjøres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sendte inn søknaden om foreldrepenger rundt uke 34 jeg,

Skrevet

Jeg sendte inn i uke 33.

Skrevet

jeg fikk beskjed om å sende den inn i uke 26... de fleste nav-kontor har nemlig 3 mnd behandlignstid.

Skrevet

Foreldrepenge søknaden kan det vel være greit å sende et par mnd. tid før man skal ut i permisjon. Jeg sendte min kun 5 uker før denne gangen, da jeg fikk beskjed om at det kun var 4 ukers behandlingstid, da dette er et vedtak som går raskt og sette i gang. (har ei venninne som jobber på NAV, så hu fulgte med på det for meg.) Uansett bedre og sende litt for tidlig enn for sent. Behandlingstid kan jo variere fra sted til sted. Går alltids an og sende de en mail da,mailadr. til de forskjellige distriktene ligger på sidene deres.Det jeg gjorde, fikk faktisk veldig raskt svar.

Skrevet

Jeg er i uke 29 nå, og jeg ordnet med papirene på fredag. Da sa hun jeg snakket med at det var lurt å få det gjort nå, da det kan ta noen uker før det blir behandlet.

Skrevet

huff huff.. sendte ikke inn før samme dag som permisjon startet jeg da;) håper de er kjappe til å behandle søknadene her..

Skrevet

Alle skriftlige henvendelser til offentlige kontores skal være ferdigbehandlet innen 8 uker sier regelen. (Men hvorvidt dette følges, er jo en annen sak) I løpet av den tiden skal du også få et skriftlig svar på det målet du har levert det inn på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...