Vicky 83 Skrevet 18. januar 2009 #1 Skrevet 18. januar 2009 Jeg har nå et vikariat der jeg er ansatt fram til 31. juli. Dette har jeg sagt opp og har fått et annet vikariat som også skulle vare fram til 31. juli. I går fikk jeg tilsendt kontrakten, og der stod det at vikariatet bare varte til 24. juni. Hva vil dette ha å si for meg økonomisk? Når er det lærerne har avspasering og når har de ferie?
Gjest Skrevet 18. januar 2009 #2 Skrevet 18. januar 2009 Lærere har ferie i juli, alt annet er avspaserig. Tror jeg ville insistert på at kontrakten gjelder ut juni om jeg var deg.
Glad tobarnsmamma Skrevet 18. januar 2009 #3 Skrevet 18. januar 2009 Mener juli er ferie - og det vi har fri i juni og august er avspasering... Men vet ikke sikkert...
fleskepupp Skrevet 18. januar 2009 #4 Skrevet 18. januar 2009 Juli er ferie og alt annet er avspasering. Hvis du har kontrakt ut juli få du lønn i juli ogs¨å. Har du kun til 24 juni vil du ikke få lønn i juli. Sånn er det hvertfall her. Vi får feriepenger i juni og vanlig lønn igjen i juli... Vet at noen får alt i juni og ingenting i juli. Men økonomisk så dreier det seg nok om en mnds lønning for deg...
unnl Skrevet 18. januar 2009 #5 Skrevet 18. januar 2009 Jeg hadde et årsvikariat i fjor, og hadde da kontrakt fra 01.08.07-31.07.08. Det vil si at jeg jobbet til 20. juni og sommerferien, men jeg fikk lønn t.o.m. juli. Så det denne kontrakten bidrar til, er at du mister en måneds lønn. Men du jobber akkurat like mye...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå