LilleTrille med en tulle Skrevet 18. januar 2009 #1 Skrevet 18. januar 2009 Jeg jobber i barnehage, har bare vært ansatt siden slutten av oktober, og er gravid 13+6 nå. Så har jo vært gravid omtrent hele tiden. De er veldig fornøyde med meg, men det har vært veldig turbulente forhold der pga folk som er sykemeldte, permisjon og utskifting av stillinger osv+ en del nye barn. Nå har det endelig begynt å ro seg, men jeg vet jo at jeg ikke kommer til å være dere lenger enn slutten av juni. Foreløpig har jeg ikke vært bort en dag pga graviditeten ( ellers kun 4 dager pga sykdom) De er svært hyggelige mennesker som jobber der, men likevel syntes jeg det er litt skummelt å fortelle det. Og hvem skal jeg fortelle det til først-styrer eller avdelingslederen min? Og hvordan skal vi si det til barna? De er jo så herlige og nysgjerrige..... Noen med lignende erfaring eller tips?? Må nemlig snart fortelle det pga voksende mage....
Fint_Lite Skrevet 18. januar 2009 #2 Skrevet 18. januar 2009 Hvordan? Er jo bare å si det som det er til din avdelingsleder. "kan jeg få prate litt med deg?..jeg er gravid og er nå så så langt på vei" Siden du jobber i barnehage ville jeg ha sagt i fra så fort som mulig, for det kan jo bli noen tunge løft som ikke er helt heldig. Og lettere å slippe dette dersom de vet
sol og varme Skrevet 18. januar 2009 #3 Skrevet 18. januar 2009 Hei Skjønner deg godt...jeg begynte å jobbe i en barnehage 1.august i fjor, så når 3 "gode" måneder var gått sa jeg ifra til avd.lederen min. ...jeg er gravid...og resten går lett av seg selv - en normal reaksjon vil jo være: "så koselig, gratulerer...osv.".... Til barna sa jeg det litt sånn etterhvert! Det med løfting o.l. så er det viktig å si ifra også, fordi du har krav på tilrettelegging på arbeidsplassen. Sier man ikke ifra kan man jo ikke vente så stor forståelse heller. Det går nok så greit så Lykke til.
Juni 2009 * April 2012 Skrevet 19. januar 2009 #4 Skrevet 19. januar 2009 Skulle ønske min arbeidsgiver tok det slik også. Jeg var dårlig endag, men valgte å dra på jobben likevel. Ble verre og derfor så sa jeg fra å ba om å få gå hjem å da fortalte jeg han at jeg var gravid å da sa han bare at graviditet var ingen sykdom å da var ingenting han kunne gjøre med at jeg var gravid og jeg ble ihvertfall ikke bedre av å være hjemme så jeg kunne bare sette meg ned å jobbe med engang! Nå er oppsigelse på vei i posten til den sjefen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå