Stolt mamma og englemamma Skrevet 18. januar 2009 #1 Skrevet 18. januar 2009 hei:) i gårkveld var jeg på et kjempekoseligt jentevoirs. Jeg drakk 4 rusbrus og to små glass med drinker. og plutselig ble eg utrolig dårlig! Kastet opp som bare det!! Ikke kjekt i det hele tatt!! Men er det noen som vet om at hvis man er gravid, at man blir fortere dårlig da? At kroppen liksom vil utstøte alkoholen?? I dag når eg våknet hadde eg veldig ømme brystvorter.. de var vonde.. så begynner å få en mistanke! Vet det er noen som kommer til å reagere på at jeg drakk, siden jeg prøver.. men eg føler eg ikke kan stoppe opp livet. Nå når jeg har prøvd en del mnd:)
Maja08-gravid med nummer 4 :o) Skrevet 18. januar 2009 #2 Skrevet 18. januar 2009 Ja, jeg har hørt av noen venninner som har vært på fest før de visste at de var gravide at de ble veldig dårlige av små mengder alkolhol..
Bare blåbær Skrevet 18. januar 2009 #3 Skrevet 18. januar 2009 vet ikke om en blir dårlig av å drikke alkohol når gravid, men synes det er bra at du lever som normalt mens du prøver.. Tror det er større sjanse for å lykkes hvis en klarer å tenke på andre ting enn bare på det å bli gravid i prøveperioden! Håper du er gravid jeg:) Lykke til:)
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 18. januar 2009 #4 Skrevet 18. januar 2009 Jeg forstår ikke helt hvorfor dere drikker når dere lurer på om dere kan være gravide jeg.. Vet dere ikke at uopprettelige skader kan skje allerede uke 3-4? (hvis man må drikke under prøving, så kanskje det er best å holde seg til omtrent da tr er og noen dager etter??)
Stolt mamma og englemamma Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 18. januar 2009 Tusen takk for svar... Det med at det er sååå farlig å drikke når man omtrent har blitt gravid tror eg er litt overdrevent.. er eg gravid nå er eg ca 2uker og 4 dager på vei.. så vil ikke tro fosteret tar skader av det! Men man skal jo helst la være da. Tenk på alle dei som ikkje veit at dei e gravid og drikker.. det er sikkert et ganske stor tall vil eg tro!! som får friske barn. eg hadde ingen mistanke om at eg var gravid når eg begynte å drikke i går. pga mannen reiste to dager før EL. og rekna med løpet var kjørt denne mnd.. men hadde vert kjekt om det hadde festet seg en spire:))
SuperKlar86Gravid Skrevet 18. januar 2009 #6 Skrevet 18. januar 2009 Skjønner godt at du ikke kan oppføre deg som du er gravid i prøveperioden altså! Vertfall ikke når man har prøvd en del måneder. Man må gjøre det man selv føler er lurt, tror jeg ! Jeg drikker ikke noe særlig mellom EL og TR, men jeg kan ta meg et glass øl eller et glass vin. Vi må ikke bli hysteriske. Men når man har påvist graviditet, er jeg veldig streng. Da skal man ikke drikke noe. Men å gå på "fylla" i prøveperioden er jo ikke akkurat å anbefale. ( Ikke at noen her skriver at de har gjort det altså ) ....
Stolt mamma og englemamma Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 18. januar 2009 Nei, når man vet man er gravid eller har mistanker om det, da holder man seg langt borte fra alkohol!!! selvfølgeligt... no kommer eg ikke til å drikke alkohol før TR er kommet=) Eg mener og at røyk skal man holde seg borte fra,... Ingen unnskyldning at man ikke klarer å slutte,, Man klarer vel ALT for sitt eget barn??? Ser det er veldig forskjellige synspunkter med dette å drikke i prøveperioden... vert kjekt om flere kunne skrevet om sine meininger.. spennende å lese om:)
SuperKlar86Gravid Skrevet 18. januar 2009 #8 Skrevet 18. januar 2009 Ja, veldig enig med deg om røyk. om snus også faktisk. Jeg bruker snus, og burde absolutt bare slutte med en eneste gang.......... Jeg slutter selvsagt når jeg får +, men det aller beste er jo å slutte nå når man skal prøve......
KristineH79 Skrevet 18. januar 2009 #9 Skrevet 18. januar 2009 Jeg må bare få sakt at jeg syntes at selv om man prøver å bli gravid kan man ikke legge livet på vent heller da. Jeg syntes man skel leve som vanlig men har man mistanker rett før TR kan man jo lavær å drikke akkuratt da, mener om man har noen symtomer. Man er vel ikke på fest hver helg heller da og om d skjer noe spes en helg så kan man jo slå seg litt løs selv om man prøver. Mener å ha lest et sted at fosteret ikke "kobles" til oss og deler blod før i uke 4-5 og d er jo da man har ikm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå