Liljekonvall<3 Skrevet 18. januar 2009 #1 Skrevet 18. januar 2009 .. er det noe å bekymre seg for? Er i slutten av uke 30 og har de siste dagene hatt problemer med mensmurringer(ikke uutholdelig vonde, men kjenner det godt nederst i korsryggen) gjennom hele dagen og kraftigere kynnere. Til tider også vonde kynnere. Jeg er førstegangs og er kanskje litt for hysterisk, men er det noen som vet om dette er normalt? Bør jeg kontakte lege? (Det skal også sies at jeg mest sansynlig er 4 uker lenger på vei. Altså i uke 34..) Takker for svar! =)
blebla Skrevet 18. januar 2009 #2 Skrevet 18. januar 2009 hei jeg haadde også det for en uke og to siden. La ut tråd her som ingen svarte på så jeg får se om du får noe svar =) er 30+3 . Det har gått litt bort, men det varte hver dag i over en uke. ganske ubehagelig men ikke ekstremt vondt. Men absolutt nok til at man lurer på om det skal være sånn.
flypapir Skrevet 18. januar 2009 #3 Skrevet 18. januar 2009 Jeg er ingen ekspert, men slik jeg har forstått det skal ikke kynnere være smertefulle. De kan godt være ubehagelige og slitsomme, men ikke smertefulle. Har selv vært plaget av MYE kynnere fra rundt uke 20 og fått denne beskjeden av lege og jordmor. Nå som jeg nærmer meg slutten (er 2 dager over termin) har jeg fått mer menssmerter og tegn til modning (vondt i korsryggen ol). Hadde jeg vært deg ville jeg tatt en telefon til føden og hørt. Kan hende de vil ha deg inn på en liten sjekk. Det er mange som sliter med premature rier, og det kan de (slik jeg har forstått det) gjøre noe mer om man kommer inn tidsnok. Er jo litt tidlig for deg å føde alt nå.. Lykke til hvertfall..
GreitÅVæreAnonym Skrevet 18. januar 2009 #4 Skrevet 18. januar 2009 Jeg er 3dje gangs og har hatt slike smerter du beskriver av og på i mange mnd nå. Var spesielt ille i romjula (da var jeg 34 uker på veg). Har vært sykemeldt mesteparten av svangerskapet pga kraftige kynnere og nedpress i tillegg.... Hos meg har det ikke ført til noe som helst, bare blitt lurt gang på gang og nå er jeg innenfor termin (heldigvis, om fødselen skulle starte). Få sykehuset til å undersøke om kynnerne påvirker livmorhalsen din. Ellers kan det godt hende at det du kjenner "bare" er "falske rier" slik som hos meg, og at du bare må innfinne deg med det... Ikke noe moro men..... Lykke til-håper det går over for din del:-)
eplejente Skrevet 18. januar 2009 #5 Skrevet 18. januar 2009 Hei du Jeg er i uke 33 pluss 5 idag, og for ca to-tre uker siden hadde jeg menssmerter som jeg kjente hver kveld. Var på sjekk hos privat lege og ble sjekket med monitor. Viste seg at jeg hadde rier hvert femte minutt, og nedpress og greier. Livmorhalsen var litt forkortet. Så da ble det beskjed om å holde meg i senga frem til uke 35. Fikk riedempende tabletter som jeg må ta fire ganger om dagen. Legen sa at når jeg kjenner menssmerter er det derfor sannsynligvis rier. (Kjente jo ikke noe til riene jeg hadde). Er fortsatt litt tidlig for babyen å komme, og derfor ble det forsøkt å stoppe. Det har gått fint til nå takk og pris. Så jeg vil gjerne dele min historie med deg fordi det er veldig individuelt hva en kjenner og har, og det er bedre å sjekke en gang for mye enn for lite. Kan jo henne du kun har kynnere og falske rier, men hvis jeg var deg ville jeg sjekket med fagperson. Lykke til!
Liljekonvall<3 Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 18. januar 2009 hei alle sammen! Takk for mange fine svar! Det blir nok til at jeg tar meg en snartur til legen i morgen. Så får hun avgjøre om hun vil sende meg videre eller ikke! Uansett hvor lei jeg begynner å bli, er det nok for tidlig at lille nurket kommer nå ja! Igjen, tusen takk for svar alle sammen! =)
flypapir Skrevet 18. januar 2009 #7 Skrevet 18. januar 2009 Mye mulig du har en flink lege, men jeg tror at føden/jordmor har mer peiling på slik enn dem. Min erfaring er hvertfall at leger ikke alltid vet hva de skal være obs på i forhold til svangerskap... MEN, det kommer jo såklart an på hva slags lege du har.. Lykke til uansett!
passilurken Skrevet 18. januar 2009 #8 Skrevet 18. januar 2009 ååååååååååååå dette har jeg hatt lenge! er noe drit... men i følge jm er det bare modning. og jo mer slike smerter du har, jo lettere skal fødselen gå. så lenge kynnerene ikke blir regelmessige og øker i styrke, så er det ingenting og bekymre seg for. drit å ha vondt så lenge, men sånn er det nå en gang... jeg er nå 35+4 og har vel hatt det siden jul... men som sagt, jm sa jeg skulle være glad for disse smertene... takk for det, liksom...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå