Gjest Skrevet 18. januar 2009 #1 Skrevet 18. januar 2009 Under oppsyn fra vindu. Mannen min mener det er greit, men jeg synes han er for liten...
Gjest Skrevet 18. januar 2009 #2 Skrevet 18. januar 2009 Kommer vel litt an på hvordan hagen ligger i forhold til trafikk etc, men jeg lot eldstemann være litt alene på terrassen da han var 3,5 år. Da drev bare og syklet ;-)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 18. januar 2009 #3 Skrevet 18. januar 2009 Hadde jeg hatt port fra veien og inn til gårdsrommet så hadde jeg gjort det, men ikke sånn som det er nå. Jeg lot henne være ute alene i 10 min da det var snø tidligere i vinter, mens jeg liksom skulle lage lunsj, men endte jo med at jeg bare løp til vinduet hele tiden selv om hun bare lå og lagde engler i snøen. Da kunne jeg liksågodt vært ute med henne.
Gjest Skrevet 18. januar 2009 #4 Skrevet 18. januar 2009 ca 50m fra trafikert vei. Hvis han skulle finne på å løpe mot veien, hadde jeg nok ikke rukket å ta han igjen. Men jeg tror ikke han hadde gjort det, han er redd for biler o.l
Gjest Skrevet 18. januar 2009 #5 Skrevet 18. januar 2009 Skulle gjerne vært ute med han, men jeg har en syk baby som jeg må ta meg av også.
Gjest Skrevet 18. januar 2009 #6 Skrevet 18. januar 2009 Ja, det kommer jo an på "typen" også. Min eldste har alltid vært rolig og litt pysete, mens lillebror på 2 år er fryktløs og vill. Tror ikke han kan være ute alene når han er 3 år...
Gjest Skrevet 18. januar 2009 #7 Skrevet 18. januar 2009 Ja, men vi bor veldig langt ute pålandet og skjermet til, så anser det som ganske trygt. Har ingen på 3 år akkurat nå, men har hatt to :-)
Gjest Skrevet 18. januar 2009 #8 Skrevet 18. januar 2009 Vi bor ganske langt fra veien og det er ganske stille og fredelig her. Men min 3-åring får likevel ikke leke alene i hagen, men det har mest med mangel på kommunikasjon å gjøre. Jeg kan ikke forklare ham at han ikke skal gå fra hagen vår for han vil ikke forstå meg om jeg sier det. Og om han går sin vei, og jeg kommer løpende etter, men ikke ser ham, så vil han nok ikke høre meg rope på ham heller. Så dermed blir det ikke noen utelek på ham alene før vi har kommunikasjonen skikkelig på plass. Om en tre-fire år? Hehe
Gjest Skrevet 18. januar 2009 #9 Skrevet 18. januar 2009 Nei, aldri i verden, selv om vi bor på landet, har inngjerdet hage med port og rimelig barnevennlige omgivelser med veldig lite trafikk. Ikke sjangs engang. Man vet ikke med unger og jeg anser 3-4åringer å være luringer som kan stikke av så fort man snur ryggen til, hvis man følger med fra et vindu hele tida så kan man heller kle på seg og dra ræva ut av godstolen å være ute med ungen. Sønnen min fikk ikke leke alene ute før han var over 5år, og da fulgte jeg med og sjekka stadig at han var like utenfor også. Er kansje litt hysterisk av meg, men føler ikke at småbarn har noe ute alene å gjøre. Har de større søsken som er ansvarlige og passer på så er det en annen sak, 3åringen kan leke ute sammen med storebror på 10år, såpass stoler jeg på ham, men sjekker da innimellom ståa for sikkerhets skyld.
Her kommer Ole Brumm Skrevet 18. januar 2009 #10 Skrevet 18. januar 2009 Nei, vår sønn er snart 4 år og han får ikke lov til å gå ut alene. Grunnen er at vi har hav ikke langt fra huset vårt og en vei med tungtrafikk dersom du går på øversiden av byggefeltet (er 50 sone, men tungtrafikken kjører gjerne i mer enn det). Selv om vi har lært han at han aldri får lov til å gå til havet uten en voksen sammen med seg, så vet man jo aldri...han er en gutt som er nysgjerrig og utforsker det meste...derfor får han ikke lov til å være ute alene... Han kan være i hagen da den er inngjerdet og vi har port for å komme ut. Og da er porten stengt på begge sider. =) Vi bor i et rolig strøk ellers.
Gjest Skrevet 18. januar 2009 #11 Skrevet 18. januar 2009 Litt vansklige å lage middag ute ;-) Jeg har latt dem være ute på sommeren når de selv vil og kan da se dem omtrent hele tiden fra vinduet mens jeg lager klar middagen. Synes det funker fint jeg. Må jeg ut fort skrur jeg bare av hele komfyren (har induksjon). Mine har aldri stukket av, men spørs hvordan det blir med mini etterhvert da, han er mer typen til det, men da har han også eldre søsken som kan se etter ham litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå