Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #1 Skrevet 18. januar 2009 jeg har gått på p-piller i flere mnder uten problemer.. sist mnd glemte jeg 3 piller. d var 2 piller i uke 1 og 1pille i uke 3.. så fortsatte jeg bare rett på neste brett, og har ikke glemt noen piller på dette brette.. er på pille 11. men jeg tok ikke pille i går og ikke dagen før det da jeg begynte å blø.. tenkte at jeg trenger jo ikke utsette mensen når jeg har fått den uansett.. sist jeg fikk mensen var 9 desember.. så da jeg begynte å blø tok jeg en sånn eggløsningstest, for å se om det var mensen eller om det kunne være noe annet. jeg tenkte siden jeg hadde glemt piller på brette før.. men den viste ikke noe tegn på en strek.. så tok jeg en i dag og da vistes det en strek, ikke veldig sterk men heller ikke veldig svak. så da lurer jeg på om jeg kan være gravid da eller om det bare er noe forstyrrelser? og hva vises på disse eggløsningstestene? har kjøpt så jeg skal sjekke om jeg får eggløsning når jeg glemmer piller eller om jeg er sikker.. og jeg har ikke hatt eggløsning som jeg vet om, men har heller ikke sjekket vær dag etter jeg glemte piller.. blør ikke mye, er bare noen få dråper i døgnet og det har vart i 3 dagen nå...
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #2 Skrevet 18. januar 2009 du er nok gravid, ikke lurt å være uforsiktig med prevasjonen. skal du ta abort nå?
Gjest -<<- Skrevet 18. januar 2009 #3 Skrevet 18. januar 2009 Strips-eggløsningstest du har tatt? En svak strek på den har ingen betydning. For å være positiv må en slik el-test ha en strek som er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken. Du kan jo teoretisk sett være gravid etter noen dager uten piller, men spesielt sannsynlig er det ikke og el-testen har ingen betydning. (Dersom det er en graviditetstest du har tatt, derimot, er du nok gravid ved svak strek).
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #4 Skrevet 18. januar 2009 om jeg er gravid skal jeg ikke ta abort.. jeg har ikke lyst å ta abort uansett om det er ett uplanlagt barn.. når har man festeblødning da? i hvilken uke? har ett barn fra før og da hadde jeg ikke festeblødning.. okey, jeg får prøve å ta en graviditets test da.. er sånne strips ja. den var ikke så mye svakere enn kontrollstreken, bare litt svakere..
Gjest -<<- Skrevet 18. januar 2009 #5 Skrevet 18. januar 2009 Så lenge den ikke er like sterk, har det ikke noe å si. Noe LH vil du ha i kroppen uansett når i syklus, så at det kommer en strek har ingen betydning. Dersom man har festeblødning, noe slett ikke alle har, har man den i det det befruktede egget fester seg i livmoren. Det skjer stort sett 3-10 dager etter eggløsning, altså i svangerskapsuke 3-4 om man blir gravid.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #6 Skrevet 18. januar 2009 okey, da får jeg bare vente litt å se om jeg blir å blø noe mer da.. og eventuellt ta en graviditetstest om jeg ikke blør noe mer.. hvor mange dager bruker festeblødningen å vare?
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #7 Skrevet 18. januar 2009 Hei HI... JEg var veldig redd for det samme som du er nå rett før jul... Gikk rett til legen,å fikk negativ test,heldigvis passer ikke med flere barn akkurat nå. Men da fortalte legen meg at for å bli gravid på pilla må man glemme mer enn tre piller etterhverandre.... Høres ut som det bare har blitt surr siden du har glemt å ta pilla noen dager. Hvis jeg glemmer en eller flere piller får jeg små mellomblødninger. Det er ganske vanlig... Men du kan jo ta en graveditetstest for å være sikker... Lykke til da:-)
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #8 Skrevet 18. januar 2009 hei 12:21 okey, om det er slik da er jeg sikkert ikke gravid. da er det sikkert bare surr i systemet for tiden. men rart det sku sje så lenge etter jeg glemte den siste pilla.. er jo over 2 uker siden jeg glemte den siste pilla. sjønner ikke noe.. men får vente litt å se da:) takk:)
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #9 Skrevet 18. januar 2009 Kanskje det er straffen for at du kalte folk som veier 80 +++ mennsker med lav IQ? Du bør melde fra til moderator og be om hjelp til dobbeltpostingen av innleggene dine. Problemet henger ved, ser jeg. Det gjør det forholdsvis lett å for andre å vite hvem du er, selv når du forsøker å være anonym...
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #10 Skrevet 18. januar 2009 jeg er faktisk helt ny her og har bare skrevet 2 eller 3 innlegg her før.. så vet ikke hvem du sikter til men er ikke meg.. det at innlegget kom 2 gang var fordi dataen min er treg og jeg trykket to ganger for å være sikker på at det ble sendt..
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #11 Skrevet 18. januar 2009 jeg ser hun lengre oppe skriver at legen hadde sakt at man må glemme 3piller for å bli gravid, det sto ikke i de p-pillene jeg hadde før, da kom det ann på hvor i syklusen man var å kunne fint bli gravid med å glemme 1pille, det samme sa min lege da jeg hadde glemt en pille, tror det er uke 2 eller 3 som er mest utsatt når du glemmer en pille
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #12 Skrevet 18. januar 2009 hmm, okey.. det er jo en sjangse for at jeg er gravid da, men det er jo en veldig liten sjangse.. og det som også er problemet når man går på pilla er at man ikke vet når eggløsningen var for syklusen er jo helt annerledes.. og når skal man da teste? jeg kan jo være alt fra bare 2 uker på vei til 6 uker.. om jeg er gravid da så klart.. så prøvde jeg å ta en til sånn EL-strips nå. og den var det ikke noe utslag på i det hele tatt.. men den jeg tok i morges den var det utslag på.. kan det være pga litt hcg da eller? har hørt at om man har EL skal det gi utslag uansett når på døgnet man tar testen..
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #13 Skrevet 18. januar 2009 glemte å spørre om hvordan jeg da eventuelt kan finne ut når jeg hadde EL og når jeg kan ha blitt gravid.. Hvor mange dager er man usikker etter man har glemt en pille?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå