Gå til innhold

Gravid og Solarium

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om dette har noe og si ??

Små doser skader nok sikkert ikke...

Men har kjøpt sånn solariumhimmel og har lyst og få litt farge....

Lurt og kansje dekke til magen med et håndkle innimellom ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

solarium er veldig skadelig for di som tar solarium.. du får masse rynker i tidlig alder om du tar solarium regelmessig.. eller ganske ofte..

og du er mer utsatt for noen sorter kreft.. husker ikke hvilke sorter det var.. alt i alt, jeg anbefaler deg å ikke ta solarium i det hele tatt, gravid eller ikke..

men du bestemmer såklart selv:) ville bare informere deg om det:)

Skrevet

Ja vi alle vet at solarium ikke e en "bra ting",men vi tar det selvom...

Vinter og bleik.. så trenger en liten opp freshing..

Men tenkte jo da på den lille i magen da,om mye sol kan gjøre skade.... strålingen? at barnets øyne kan ta skade?

Skrevet

jeg vet ikke om det kan skade barnet.. men du kan jo alltid høre med jordmoren, hun burde vite dette..:)

Skrevet

De anbefaler at gravide IKKE skal ta solarim. Spesielt i 1 trimester da fosteret absolutt ikke må bli overopphetet.

Skrevet

Hehe, hva med de som bor i solen???

Overopphetet i 1.tri?

Jaja!

jeg fikk beskjed om at jeg kune ta sol, men være forsiktig, fordi man ligger på ryggen!!

Skrevet

de som bor i solen har det vell på en annen måte, da de er laget for å tåle den sterke solen som er der. og vanlig sol er allerledes enn solarium.. solarium er ikke bra for noen..

Skrevet

syns det er vanskelig og svare på.. men jeg tok solarium mens jeg gikk gravid... men snakk om en sjelden gang da..

tror da egentlig ikke at det gjør så mye om du tar solarium,men kansje dekke til med et håndkle som du sier annen hver gang eller noe...

Skrevet

IKKE GJØR DET,DU KAN RISIKERE OG FÅ EN NEGER.!!!!!!!

Skrevet

Jeg er gravid og tar litt solarium. Jeg sørger alltid for å drikke litt før jeg legger meg under solen, og ha en vannflaske på siden i tilfelle jeg blir tørst. Hvis der er vifte er det lurt å bruke, så du ikke blir så varm. Selv kjenner jeg etter på meg selv, og fysisk på magen om jeg blir for varm. Da er det ikke verre enn at du går ut av solariumet og drikker litt kald væske (får kjølt deg ned)....Jeg tar sol i ca 15-20 min, aldri mer (da vet jeg at jeg blir for varm..) Gravide får fortere farge enn ikke gravide, så vær obs på det.

Det er forresten bare her inne jeg hører at man får beskjed om at man ikke skal ta solarium når man er gravid. Både jordmor og lege i sist svangerskap bare lo da jeg spurte sist,....det eneste man skal være obs på var å ikke bli overopphetet eller brent.

Solarium er godt for selvfølelsen når man føler seg kvisete, oppblåst og ufresh...Jeg merker at mitt humør blir bedre av litt falsk sollys (-og ikke minst, mindre kviser!!) Jeg tar forresten solarium 2-3 ganger i uken (-har akkurat begynt) :)

Skrevet

når du er litt på vei er det greit å dekke til magen med et håndkle ja, barnet er sensitivt for lyset... og med tanke på strekkmerker osv er det greit å ha håndkle over da lyset kan gjøre de mer tydelige... ellers er det ikke farlig dersom du tar hensyn til overopphetningen... det eneste er at man har lettere for å få pigmentflekker når man er gravid... så pass på at du ikke har parfyme på deg, heller ikke i fx bodylotion da dette kan fremprovosere pigmentflekker raskere...

kos deg i solen du:) med god samvittighet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...