Gå til innhold

Man kan vel ikke gi nesespray til bebi på 8 uker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er såååå pottetett om natten stakkar! Gir saltvann i nesa og ammer, men hane r jo så tett og sover så dårlig, stakkar!

Jeg vet at man ikke skal gi nesespray, men må si jeg er fristet for å lette natten hans...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, apoteket har en saltvannspray som vi bruker. Kan brukes fra 2 uker.

den er veldi god. En sprut i hvert nesebor så puster han godt på null komma niks!

Skrevet

Vi fikk med en nesespray fra sykehuset, så jeg regner med at det finnes noen man kan bruke... spør på apoteket og helsestasjon (lytt til det hvis erfarent helsepersonell sier det er greit.. det er jo viktig at han sover godt også!?)

Skrevet

Ja sjekk med legen i stedet for nettet!

Skrevet

Takk for svar! Skal selvfølgelig ikke gi han nesespray uten å konsultere lege først, mente bare å si at jeg er utrolig fristet for å lette pusten hans.

Vi holder oss til saltvann inntil videre!

Skrevet

Ta en telefon til legevakta og spør om du kan gi han nesespray. Det er ok, så lenge det er i samråd med lege.

Og jo, du får kjøpt Rhinox nesespray fra 0-2 år. Jenta mi fikk dette hele tiden da hun var rundt 8 uker. Da dro til spesialist til og med, og han sa det var bare å gi nesespray så lenge det er innen rimelighetens grenses. Det er ubehagelig for de små også å være så tette.

Skrevet

Rhinox nesespray er for barn på 4 uker og opp til 2 år. Det står hvor mye man kan bruke den på de forskjellige alderstrinn. Vi brukte den på det værste, men minst mulig.

I tillegg kan dere jo heve hodeenden på sengen og forsøke med saltvann og morsmelk innimellom. Selv om ikke saltvann virker like effektivt som nesespray så vil det holde slimhinnene i nesa fuktige og myke.

Om dere i en kortere periode gir henne nesespray flere ganger daglig så tar hun nok ikke skade av det, men dere bør ikke holde på mer enn en uke-10 dager med nesespray.

Det er jo heller ikke nødvendig at barnet skal puste gjennom nesa hele tiden, når hun ikke skal sove eller spise klarer hun fint å puste kun gjennom munnen.

Skrevet

Miwana er en nesespray med bare saltvann, den kan også gis fra nyfødt og helt opp til voksne fikk jeg beskjed om på apoteket :) Så det er bare den det går i her, både til meg og lillegutt :)

Skrevet

Jeg har hørt man kan dryppe morsmelk i nesa dems hvis de er tette. Et kjærringråd fra bestemor!

Skrevet

Du kan også prøve å dryppe melk i nesa hans - det løser opp!! På apoteket får du også kjøpt en "nesesuger" som du kan suge ut gørra med.

Skrevet

k bruker rhinox... eneste som fungerer på hu her... j fikk d allerde t hu på barsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...