Gå til innhold

Hvordan velge den perfekte vognen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestemt oss for at vi vil ha ny vogn til den i magen ;-) Mannen får ikke noe han skulle ha sagt her rett og slett. Jeg kommer til å måtte ta det meste av permisjonen og dermed bruke vognen mest, og jeg vil ha en jeg kommer til å trives godt med! Kommer nok til å bruke diverse bæretøy i tillegg, men synes også en vogn er godt å ha.

Problemet er bare hvordan jeg skal klare å snuse meg fram til den perfekte vognen. Siden vi bor veeeeeldig langt unna butikker som selger slikt er det vanskelig å få skikkelig tid til å gå og kikke. Å titte på nett gir jo såklart et visst inntrykk, men man må jo se den i virkeligheten og prøvetrille den litt også helst. Sjekke vugging, kalesjen, hvor lett det er å regulere ryggen på sittedelen osv. Ja, dere vet :-)

Så jeg tenkte å kanskje startetidlig med å lete slik at jeg har god tid. Kanskje noen av dere kan hjelpe meg litt i gang? Ting jeg gjerne vil ha på vognen denne gangen er:

*4 hjul, men der de to fremme står tettere og roterer 360 grader

*Er litt solid, altså en skikkelig vogn og ikke en trille-vogn

*Kalesj som går lenger "frem" enn bare 90 grader rett opp når jeg slår den opp, og som helst ikke bråker så mye....

*Noenlunde stor kurv under, i hvertfall mye større enn på Quinny 3XL osv

*Regulerbart håndtak, og behagelig å holde på

*Gode hjul som fjærer litt

*God å vugge på

*Gjerne mulighet til å snu håndtaket over til andre siden, men dette er ikke et must

*Blir liten sammenslått

*Veier minst mulig, men dette er ikke så viktig som endel andre krav

*Håndbrems på håndtaket

Enten duo vogn eller kombi med stor bag oppi (får store babyer ;-))

*Helst ikke så altfor, altfor dyr :-)

Noen som har en vogn som matcher noen av kriteriene mine? Er dere i så fall fornøyd eller ei, hvor lenge har dere hatt vognen og har dere prøvd andre vogner også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første som slo meg var Maxi Cosi Mura. Men om den har alt er jeg ikke 100% sikker på.

Skrevet

Hmmm... Den så slett ikke så verst ut :-) Skal notere den ned og få kikket skikkelig på den neste gang jeg har anledning. Tusen takk for tips! har aldri hørt om dette merket før en gang jeg, som vogn altså, visste de hadde bilstoler.

Skrevet

Du beskriver jo Bugaboo :)

Det er en deilig vogn! Stooor bagdel bla.

Om du kjøper den brukt får du den til en veldig grei pris!

Skrevet

Det ligger et par stykker på finn, den ene har lagt ut en god del bilder, kanskje verdt å ta en titt. Det er ofte ikke så mange bilder hos forhandler.

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=15957225&WT.svl=Bilde

Jeg prøvetrillet denne selv i butikken, var nesten perfekt, men jeg gikk for Quinny pga det doble hjulet fremme. Så for meg at kram snø ville balle seg mellom fremhjulene :)

Skrevet

Ville og tittet på Emmaljunga Cerox 360...

Skrevet

Jeg tenkte mer på to seperate hjul som står et stykke fra hverandre, men gogglet og fant en slik også som så fin ut :-)

Skrevet

Skal definitivt titte på den også ja! Synes den virket veldig fin :-)

Skrevet

Takker for tips, men dette var ikke helt min smak :-) Ble litt for trendy for meg tror jeg, vil helst ha litt større hjul foran, men skal kikke på den i en butikk også før jeg bestemmer meg for noe som helst.

Skrevet

Teutonia mistral sport har vel alt unntatt drøy handlekurv under, hehe :o)

Skrevet

bugabooen var fin! Er den god å trille? Og hvor stor er bagen? Om man f.eks. sammenligner med en bag på quinny 3xl freestyle? Større?

Skrevet

Har hatt begge deler :) Og ja Bugabooen er myyyye større( bagen ja) Kan ikke huske målene, men datteren min kunne fint sove i bagdelen da hun var over året. Den har GOD plass til barn og vinterpose pluss pluss :)

Den er kjempekjempe god å trille, svinger på en femøring, har gode fjærer. Vendbart styre, vendbar sitte/liggedel.

Skrevet

Tusen takk for info Gummianda:)

Den så faktisk kjempefin ut. Klarer ikke store tunge vogner, men ønsker noe annet enn quinnyhelvetet neste gang. :)

Håper jeg kan få til en slik en jeg.

Hvor mye koster den ny md bag også? Vet du det?

Hva er forskjellen på cameleon og frog egentlig?

Skrevet

Ny koster den fra 7900 til 8300 kr, og bagen er alltid med. Bagdelen og sittedelen er på samme ramme nemlig.

Det er Cameleon jeg har hatt :) Frogen er mindre og har ikke alle de funksjonene cameleonen har..

Iallefall ei suuuuper vogn!!

Skrevet

Jeg skal ihvertfall ha simo neste gang. Stor og solid og kjempe god å trille med. Eneste minus er at den ikke har håndbrems. Jeg hadde quinny sist, helt uaktualt å ha den neste gang. Kjøpte ei brukt simo sportsvogn som sove vogn i bhg, og hadde også ei simo bagvogn. Synes de er ganske lette og tar ganske liten plass, mindre enn quinnyen ihvertfall.Kjempe gode vogner med stor plass. Men de er ikke så trendy da, men gode ihvertfall. =)

Skrevet

Så ikke det med de hjula foran, så da er nok simoen helt feil. =)

Skrevet

Får visst en lang liste jeg nå, supert :-)

Takk skal dere ha jenter!

Skrevet

Mitt forslag har forresten ikke håndbrems - glemte den :o/

Skrevet

Vær obs på at mange av de nyere vognene med roterbare hjul har dårlig gynge funksjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...