Gå til innhold

Graivd og på ski ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener dere ?? Jeg skal på skitur neste helg, er da 6 uker på vei. Jeg er absolutt ingen ski elsker og har nesten aldri stått på ski, men har lovt mi venninne å prøve slalom.. huff.. hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde ikke latt graviditeten stoppe meg... er så lite på vei at det er godt beskyttet inni der;)

Skrevet

Jeg hadde styrt unna slålom, men ikke langrenn. Slålom innebærer som regel endel knall og fall, gjerne litt saftige også, spesielt når man er fersk, og det er vel ikke helt å anbefale for en gravid. Nå er du jo bare i uke 6 da, så da går det kanskje greit, men sånn generelt tror jeg ikke dette er en aktivitet som gravide bør drive på med. Langrenn og å gå på skitur er noe annet, da kan man i større grad regulere litt hvordan det går. Eneste du må vøre obs på her er dersom du har bekkenløsning, da kan skigåing gjøre det værre.

Skrevet

Jeg støtter Alva i dette. Siden du skriver "prøve slalom" antar jeg at du ikke vil komme deg ned bakken uten fall. Selv er jeg veldig glad i å stå på snowboard, men styrer unna denne vinteren. Langrenn i rolig tempo er bare fin mosjon.

Skrevet

Hvis du ikke er trygg på slalåm ville jeg ikke prøvd å lære meg det nå for du kan risikere å falle endel..Er du derimot trygg på slalåm er det ingenting i veien for at du ikke kan ta deg noen turer i bakken..Selv er jeg 19+4 og har stått masse på slalåm. ( Har stått i mange år) Man skal leve normalt selv om man er gravid..Man må selvfølgelig ta sine forhåndsregler..det må man jo med alt egentlig..Jeg kommer til å stå i bakken så lenge formen, magen osv ikke er til hinder for det..men de siste mnd holder jeg meg unna..Leste en artikkel enten her eller på en annen nettside hvor noen (tror det var jordmor) hadde skrevet om det å gå på ski og kjøre snowboard..Snowboard var helt greit så lenge en holdt seg unna de mest akrobatiske øvelsene..Barnet ligger godt beskyttet!!!Så da er det ikke noe i veien for slalåm..En faller som regel mye mer på snowboard!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...