Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge hadde de det?

Når var det på det verste?

Ble søsken alltid smittet?

Trenger litt info her ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hallo

begge var hjemme fra bhg. ca. en uke. Storebror fikk det før lillebror var født, så ingen smitte her.Storebror var 1, 5 år da han hadde det, lillebror 2.5. Var verst da det var flest prikker..Mini ble mye verre enn storebror..Lillebror lå mye rolig og slappet av , mens storebror egentlig ikke var særlig syk i det hele tatt.

Lykke til

Skrevet

Ok.

Her er det bare lillebror som har fått det foreløpig. Han virker ikke plaget i det hele tatt egentlig, men sutrer litt på natten. Er verst i bleieområdet :-/

Får bare se det an.

Skrevet

T var hjemme fra bhg en uke ca. Verst var det dag nr. 3-4 vil jeg si.. Da var det nådd høyden, og prikkene sluttet å komme. Hadde ikke feber o.l. så han var i form, men som sagt klødde veldig disse dagene.

Jeg fikk en kjempefin spray på apoteket, med sink som avkjølte.. (bedre enn hvitvasken). Den HJALP!! og tørket ut koppene med engang.

De fleste søsken blir nok smittet. Jeg smittet den jeg jobbet med t.o.m. Men, greit å bli ferdig med det og da!

Skrevet

Fra første prikk til siste skorpe datt av tok det vel ca 2 uker mener jeg å huske. Kom nye vannkopper i 3-4 dager før det stoppet opp å komme flere. Verste var vel når de var væskefylte og begynte å få skorpe på seg, men våres var faktisk ikke så veldig plaget med kløe selv om de var nesten dekket av vannkopper. Her fikk begge det ja, men ca 1,5 ukes mellomrom. De hadde det før mini ble født, så han har ikke hatt det enda.

Skrevet

Min gutt fikk det tre dager før jul og hadde sine verste dager på lille julaften + julaften, altså 3 og 4 dagen.. Da lå han strak ut hele dagen og klaget mye pluss at han klødde enormt natt til julaften. Sov da bare 4 timer den natten.. Vi fikk anbefalt A-derma sin Cytelium spray på apoteket. Den skulle være bedre enn hvitvask. Praktisk med sprayflaske og virker kjølende på huden. Han hadde stort utbrudd med vannkopper men hadde tørre sårskorper allerede mandagen uken etter.. God bedring ;-)

Skrevet

her fikk begge våre vannkopper 22.desember. da var det akkurat to uker siden vi var en liten tur på besøk hos noen som hadde det.

yngste (nesten 4 år) hadde ca 60 prikker og klødde veldig lite, ikke hadde hun feber heller (men hun får ofte all sykdom mye lettere enn storebror)

eldste hadde sikkert over 300 prikker og klødde mye i perioder. han hadde feber fra den dagen det brøt ut og i 3-4 dager. så begynte endelig resultatet å være at det var flere som tørka inn enn de som kom nye.

begge mine var på sitt værste på julaften, altså to dager etter at det brøyt ut (de begynte på morran 22.)

Skrevet

Vi hadde det i hus i fjor sommer.

4-åringen hadde feber i en kveld, og moderat med prikker. Var urolig og sov dårlig et par netter men tok det hele greit. Klødde mest på ca tredje dagen tror jeg, men var i fin form hele tiden.

Lillesøster på 9 uker fikk det ganske nøyaktig 14 dager senere, hun fikk ikke feber i det hele tatt, men masse flere prikker, masse i ansiktet og bleieområdet spesielt. Hun sov også dårlig noen netter, men på dagtid var hun i fin form. Virklet ikke spesielt plaget.

De siste hadde tørket inn 7-8 dager etter at første ble oppdaget på begge to.

Skrevet

10 dager.

7 dagen.

Her fikk de det alle 3 på en gang. Minsten bare 10 uker, så hun kommer nok til å få det igjen.

De er smittsomme helt til den siste koppen er tørket inn.

Skrevet

Gutten min fikk det like etter at han hadde fyllt 1år og han var ikkje plaga i det heile tatt. Det gjekk litt over ei uke til han var ferdig med det, men da fikk han feber og hadde 40+ i ei uke....... Det var verre det for han hadde ikkje feber før vannkoppane var nesten borte........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...