Gå til innhold

hjelp??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi har blitt SKIKKELI sår mellom valkene på venstre siden av halsen.. merket til morgen idag at det væsker...

har pratet m legevakta og de sa j kunne komme,mn d var laang ventetid..

er det noe j kan gjøre med det..? la sånne små sterile "lapper" mellom der i mellomtiden.... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi hadde en slik under amen for litt siden.

Jeg vasket henne og smurte med stellekrem. Da det hadde trekt seg inn pudret jeg godt for å holde det tørt. Var stoooor forbedring dagen etter allerede.

Det som er vikrig er å holde det rent og tørt.

Skrevet

j tok en fuktig klut og prøøøvde å vaske det.. d er jo så vondt så hu skriker ekstremt... hvordan stellekrem..? lakk det væske fra din..? for det er super vanskelig å holde det tørt da.....

var forsåvidt derfor j la de lappene der nå mn har ik fått smurt det

Skrevet

stellekrem er sinksalve, smør godt på, masse!! og så kan du faktisk bruke potetmel som pudder for å unngå at det blir for fuktig!

Skrevet

Ja det vesket seg fra det her også.

Brukte bare vanlig stellekrem som jeg bruker på bleieutslett. SebMed Spesialkrem heter den.

Det var ikke behagelig da jeg gjode det men var rask og effektiv. Kremen lindret nok litt for hun ble rolig så fort jeg var ferdig.

Hva som er fasitten på slike problem vet jeg ikke, men dette fungerte iallfall supert hos oss.

Nå pudrer jeg så fort jeg ser en antydnig igjen for at det skal slippe å bli like ille en gang til.

Skrevet

shit j har bare talk salve da........ :(

prøvde også potetmel mn d gjorde det hele verre.......

Skrevet

kan j bruke talk salve?

Skrevet

Du må ikke ha på salve og potetmel samtidig (eller misforsto jeg deg?), det blir bare en seig grøt som er vanskelig å vaske av igjen.

Skyll stedet med litt vann. Hold valkene litt fra hverandre så det får lufttørket, og så tar du på _bare_ potetmel. Det trekker til seg fuktigheten slik at overflaten på såret får tørke. Når du skal ha av potetmelet igjen, så bare skyller du forsiktig (lar det renne litt vann fra en klut e.l.). Ikke gni, da gnir du opp den tynne skorpa som danner seg.

Det blir fort bedre på dette viset. Mine hadde slike sår rett som det var som babyer, og det gikk fort over med potetmel.

Skrevet

Dette skjedde med jente mi når hun var liten. Var på apoteket og kjøpte kremer de anbefalte, men det ble bare verre.

Til slutt dro jeg til legen, der fikk jeg resept på krem med kortison i. Hun ble bra i løpet av en dag...

Skrevet

fungerer talkum pulver da...? fungerte flott på rumpa hennes....

det som er, er at det får jo aldri tid til å tørke.... for det væsker jo... huff så rådvill

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...