Gå til innhold

TRENGER LITT TIPS OG RÅD OM BADEPLEIE OG ROMPEVASK!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke termin før i begynnelsen av april, men liker å være tidlig forberedt og ha kjøpt det meste av utstyr før babyen kommer. Har derfor en del spørsmål rundt dette, så det hadde vært fint med så mange svar som mulig.

Først lurer jeg veldig på dette med badepleie. Har lest en del om parabener etc, og vil velge produkter uten dette, parfyme etc.

Både weleda sin barneserie, gaiababy og dermikid virker som bra alternativer. Jeg vil gjerne høre for og imot disse produktene og eventuelt om andre bra serier.

Mitt neste spørsmål går på hva en kan bruke i vaskevannet foruten vann og klut når babyen har bæsjet? Føler likssom at det trengs mer en bare vann!

Siste spørsmål er: Ser noen andre her på siden snakker om mesoft kompresser. Hva er det, og hva brukes det til? Er det en form for engangskluter det da? Hvordan bruker dere de? Sammen med såpe og vann?

Har kjøpt mange gaskluter og frottekluter, som jeg selv så ble brukt på mine veldig unge søsken, men husker godt hvor ekkelt jeg synes det var med masse bæsj på klutene. De måtte vaskes hele tiden, og jeg synes det virker litt uhygienisk å la de ligge før de blir vasket. Kan jo ikke akkurat sette på en maskin for 2 kluter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker Sebamed serien (uten parabener )fra apoteket. (skumbad, sjampo, stellekrem osv) Eller det vil si, jeg har kjøpt den serien, men ikke fått testet alle produktene enda, snuppa er bare snart 4 uker så vasker somregel med kun rent vann.

Jeg bruker som oftest kun rent vann når jeg steller henne. Syns aldri det lukter av henne :) Men nå bader jeg henne hver kveld, å da hender det jeg vasker henne med litt såpe eller bare har litt olje i vannet.

Mesoft kompresser er geniale!! Det er som tørre våtservietter kan du si. Jeg bruker de til hvert eneste stell, bare å fukte dem i vann så er det engangservietter :) Noen ganger har jeg litt olje på hvis det er noe som er vanskelig å få av. Mye bedre det enn å ha ekkle bæsj-kluter liggende i skittentøyet.

Gasklutene jeg kjøpte brukes nå til gulpekluter :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Bruker bare vann, går helt fint. Har egen stamp med masse luftehull i til kluter slik at de tørker og ikke lukter. Kjører et par 90gradersmaskiner i uken med disse.

Mesoft er gasbind i flate "ark" så det blir engangs.

Dat anbefales å ikke overdrive badingen med tanke på huen. I badevannet holder det med to dråper olje hvis de trenger det.

Er selv fornøyd med Sebamed shampo (om ungen har mye hår) og stellekremen. Har brukt Weleda badeolje.Den ar helt ok. Stress med glassflasker på badet. Blir et forferdelig gris om en mister de i gulvet på flisene....

• 3 uker senere...
Skrevet

Her bruker vi bare Mesoft kompresser (selges på apoteket) med vann og evt litt olje. Tørker først bort avføring m/ toalettpapir. Bruker våtservietter i barnehagen og på tur. Aldri vært sår på sine 14 mnd.

Ellers kan du ta en titt på

www.gronnhverdag.no/staticarticle/artikkel_3978.html

• 2 måneder senere...
Skrevet

jeg bruker rett og slett hele barneserien fra cosmopharma. de bruker bare naturlige ingredienser og alt er paraben fritt. veldig greit å handle på et sted. bruker baby changing diaper cream som hindrer irritasjon fra ulike ting, som urin og avføring, men også gnaging fra bleiene, baby shampoo er mild og skånsom, og bruker en baby foaming mousse body wash. et tynt mousse som jeg vasker hele jentungen med. alt er mildt og godt. er parfyme fritt også...

kjøper mitt her: www.cosmopharmas.com/NO58759

og portoen er kjempe billig der. så det er veldig greit!

ellers skyller jeg bare rumpa og slikt under springen i rennende og lunka vann. jentungen synes det er kjempe gøy. og når hun har bæsjet pleier jeg bare å ta vekk det værste med våtservietter (milde og beregnet for bruket) og skyller stumpen etterpå. for å få bort såperester og slikt fra våtservietten. mange i barnehagen bruker sånne våtservietter fra first price. de liker ikke jeg. synes de tørker ut huden og gjør huden tørr.. så jentungen min har ikke de i barnehagen og heller ikke hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...