Blomster&bier Skrevet 17. januar 2009 #1 Skrevet 17. januar 2009 Hei! Lurte litt på deres tanker omkring sykmelding evt. svangerskapspenger i min situasjon. Har snakka med legen ang. det, men han mener at når de første 3 mnd er unnagjort ( er 11 +1 idag) blir alt mye lettere.. Det har seg nemlig slik at jeg studerer 100 % samtidlig som jeg jobber deltid ved McDonalds - dvs. blir mellom 80 - 100 timer i mnd, altså 3-4 dager i uken i tillegg til skolen. I jobben min har jeg også ALT ansvaret når jeg er på jobb, dvs. at jeg "leder" skiftene. Har jo blitt vant til denne typen arbeid i og med at jeg har jobbet der i snart 4 år, men kommer jo ikke unna at det er mye ansvar samt at jeg MÅ stå hele dagen og jobbe under press. Som mange sikkert vet/skjønner er det en del stress på jobben min og arbeid under høy temp. hvis man må hjelpe til på kjøkkenet. Som regel jobber jeg fra 15.30 - 24 så det blir mye sen jobbing i tillegg... De første 3 mnd har faktisk gått overraskene bra, selvom jeg er mye mer sliten og får vondt i ryggen av å stå så mye.. MEN tror dere det er farlig for lille babyen i magen? Bør vel sikkert uansett sykmelde meg etter 5-6 mnd, i allefall det de tidligere gravide har gjort på anbefaling fra legen.. Ville bare høre deres mening...?
ROFL Skrevet 18. januar 2009 #2 Skrevet 18. januar 2009 Hvis du føler deg fin i formen, er det ingen vits å sykemelde deg. Kroppen pleier å si ifra hvis den trenger mere ro. Og blir det for mye stress på jobb, har du krav på at arbeidsgiver tilrettelegger for deg.
Vifikkiaugust Skrevet 18. januar 2009 #3 Skrevet 18. januar 2009 Høres ut som du ikke har noe særlig fritidsproblemer;-) Jeg vil tro at siden du har hatt denne jobben i lang tid, og kroppen din er vant til høyt tempe, vil ikke det ha noe å si for graviditeten. Som Madam Strike over skriver, vil sikkert kroppen si fra når du bør begynne å ting mer med ro. Det vil jo også slå ut på blodtrykket ditt, om kroppen begynner å føle seg stressa. Lykke til med svangerskapet, jobb og studier!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå