Gå til innhold

Hei allesammen! Hva tror dere? :)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

 

Lurte litt på deres tanker omkring sykmelding evt. svangerskapspenger i min situasjon. Har snakka med legen ang. det, men han mener at når de første 3 mnd er unnagjort ( er 11 +1 idag) blir alt mye lettere..

 

Det har seg nemlig slik at jeg studerer 100 % samtidlig som jeg jobber deltid ved McDonalds - dvs. blir mellom 80 - 100 timer i mnd, altså 3-4 dager i uken i tillegg til skolen. I jobben min har jeg også ALT ansvaret når jeg er på jobb, dvs. at jeg "leder" skiftene.

 

Har jo blitt vant til denne typen arbeid i og med at jeg har jobbet der i snart 4 år, men kommer jo ikke unna at det er mye ansvar samt at jeg MÅ stå hele dagen og jobbe under press. Som mange sikkert vet/skjønner er det en del stress på jobben min og arbeid under høy temp. hvis man må hjelpe til på kjøkkenet. Som regel jobber jeg fra 15.30 - 24 så det blir mye sen jobbing i tillegg...

 

De første 3 mnd har faktisk gått overraskene bra, selvom jeg er mye mer sliten og får vondt i ryggen av å stå så mye.. MEN tror dere det er farlig for lille babyen i magen?

 

Bør vel sikkert uansett sykmelde meg etter 5-6 mnd, i allefall det de tidligere gravide har gjort på anbefaling fra legen..

 

Ville bare høre deres mening...?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du føler deg fin i formen, er det ingen vits å sykemelde deg. Kroppen pleier å si ifra hvis den trenger mere ro. Og blir det for mye stress på jobb, har du krav på at arbeidsgiver tilrettelegger for deg.

Skrevet

Høres ut som du ikke har noe særlig fritidsproblemer;-)

Jeg vil tro at siden du har hatt denne jobben i lang tid, og kroppen din er vant til høyt tempe, vil ikke det ha noe å si for graviditeten. Som Madam Strike over skriver, vil sikkert kroppen si fra når du bør begynne å ting mer med ro. Det vil jo også slå ut på blodtrykket ditt, om kroppen begynner å føle seg stressa.

 

Lykke til med svangerskapet, jobb og studier!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...