Gå til innhold

JA til søndagsåpne butikker

Anbefalte innlegg

Skrevet

I uka er det ikke tid til å handle. Da er det frokost, barnehagelevering, jobb, hente unga og komme seg hjem. Det er middag og snart kvelds, så er det legging og da er nå butikkene stengt.

Så har en lørdag, prøve å få en litt rolig start på helga, bytte på å sove litt, ungene er trøtte og sover litt lenger. Ting har samlet seg opp, klesvask og husvask. Trøtt og lei etter en hard uke, over hode ikke lyst til handling. Mange butikker stenger tidlig. I dag skulle vi kjøpe en ting til huset, og butikken stengt klokka 2!! Da hadde vi nettopp kommet oss ut, fått barnevakten i hus, og kjørt avgårde til spesialbutikken.

Så kommer søndag, da har en fått tenkt seg om hele lørdagen om hva en trenger til hus og hjem og til seg selv og ungene, hadde vært fint med en tur i butikkene, og da er det STENGT!

Ikke kan vi være impulsive på søndagen, for en må da planlegge å ha alt mulig i hus. Det er jo faktisk helt snålt at alt skal stoppe opp bare fordi det er søndag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dårlig planlegging mao, eller så bort du på et knøttested. Her er butikkene oppe til 21 på hverdager og 18 på lørdager. Har aldri noe problem med å få handlet i uka. Er jo bare å dra ut etter at barna har lagt seg.

Skrevet

Tenk på de som jobber i butikkene.... Må nok bare bedre planlegging til :-P

Skrevet

her jeg bor er vi så heldige at butikken stenger kl 1600 på lørdagene (for bare 1 år siden stengte den kl 14)

blir liksom gående hele lørdags formidagen å passe klokka så man ikke glemmer butikken.. men men sånn er det når man bor i ødemarken..:)

Skrevet

Snakker om Bergen-by. Neststørste i landet, så neppe noe knøtte sted. Byggevarebutikkene er ikke åpent til 21, noen få kjøpesenter har åpent til 21, men langt fra lle. Og skal en på en butikk om ikke er i kjøpenenter så stenger de gjerne klokka 2 eller 3.

Ha tid og energi til å surre rundt å kikke litt, prøve klær, være opplagt. Jeg har bodd min del utenlands og jeg må ærlig talt si at jeg savner søndagsåpne butikker. Søndag er jo faktisk den store handle dagen i resten av verden. Det er jo faktisk det som passer de fleste mennesker best.

Skrevet

Remaen her vi bor er åpent til 23:-) og 21 lørdag.

Skrevet

Da er bergen rimelig spesiell, til o med på lille jessheim, stenger ikke enkelt stående butikker før kl 17.00.

Du må nok bare planlegge bedre.

Heldigvis, er ikke norge som resten av verden.

Skrevet

Det er bare å planlegge bedre det!

Jeg bor på et knøttested, her er ikke butikkene åpne så lenge som i byene, da er det bare å bruke søndagskvelden til å planlegge uka, null problem.

Ellers er det heller ikke noe problem å kjøpe med seg det man trenger på veg hjem fra jobb, før man henter unger.

Et annet alternativ er å prioritere lørdagsformidagen litt annerledes slik at man rekker butikkene!

De som jobber på butikkene liker sikkert også å ha fri engang i blandt :) slik at de kan slappe av i helgene!

Så nei til søndagsåpne butikker, mer økonomisk og mer tid til å være sammen med familien!

Skrevet

Synes det er flott at vaktordningene er levelig for de som jobber i butikkene jeg. Det er veldig praktisk med lange åpningstider, men det er tross alt unødvendig...

Skrevet

Burde vært stengt lørdag og åpent søndag :-)

HI

Skrevet

bare vent det kommer =) her er kiwi oppe til 23.00 på hverdagene og 21.00 på lørdagene og søndag =p vi trenger det ikke, men er veldig deilig vist du plutselig har glemt å kjøpe noe,å bare det å vite at butikken er oppe alle dagene..

Men jeg synes ikke det er noe bra argument at tenk på de som jobber der ? er da masse jobber man jobber søndag å er jobber som jobber kun mandag til fregag men som like vel jobber Mye mere en de som jobber i butikk.

se samboern min jobber mandag til fredag å har som regel 60 timer i uka.. Han sier selv at han mye heller hadde jobbet litt i helgen å slutta tidligere på jobb på hverdagene. han er nemlig aldri hjemme før ungen har lagt seg.

å dessuten får de som jobber i butikk annen skift ordning bare, tror ikke dere hadde jobba så innmarie mye mere selv om butikker hadde blitt søndas oppne. en venninde av meg jobber på en kiwi som er søndagsåpent å hun jobber ikke mere en 5 dager i uken. jobber hun lørdag eller søndag så har hun fri en av de andre dagene i uken. å som regel får du bare en vakt i helgen var kun i julestrida hun fikk både lørdag og søndag..

men som sakt vi trenger det ikke =) er bare å planlegge.. Jeg ser i hvertfall rundt her jeg bor at det er en å annen butikk rundt her som er søndags oppne så skal ikke se bort i fra at det blir mere av det..

Skrevet

Vet du, som du skriver, er det så mye stress ellers i uka at jeg er kjempe glad det er stengt på søndager så man får en hviledag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...