My_sunshine Skrevet 17. januar 2009 #1 Skrevet 17. januar 2009 har sendt inn søknad for flere mnd siden, men har bestemt oss for å utsette dato for når vi ønsker bhplass. Lurer da på om vi kommer helt bak i køen hvis vi endrer på den, noen som vet?
Gjest Skrevet 17. januar 2009 #2 Skrevet 17. januar 2009 De fleste kommuner praktiserer det slik at dere må søke på nytt igjen nå når det er "hovedsøk" for plass til høsten. De som har søkt tidligere, og ikke søker på nytt igjen nå, faller bort. Kommuner har ikke lov til å praktisere inntak etter kø-system. Enkelte private bhg brukte andelsnr tidligere som kø-lapp for å få plass. I dag må (hvertfall alle som kommer inn under kommunale forhold) forholde seg til inntaksregler som går på at barn med funksjonshemminger, vanskelige forhold i heimen osv skal komme først. Googler du litt finner du reglene. Ønsker enn å endre søknaden etter at den er sendt, og kommunen ikke lar deg gjøre dette selv gjennom samme internettside som søkaden ble sendt fra - er det bare å ringe dem så ordner de det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå