Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 17. januar 2009 #1 Skrevet 17. januar 2009 jeg var til lege med snuppa tidligere i dag pga høy feber siden i går å dårlig allmentilstand, de fant ikke noe virsu på henne da så vi ble bare sendt hjem igjen.. hun har ikke blitt noe bedre men feberen holder seg litt lengre nede nå etter parasett en tidligere, men fortsatt ligger hun å griner i søvnet å vrir seg.. men nå i ste skiftet jeg bleie å da var det litt tiss i den men det var gulorange farge på det.. bør vi ta oss en tur tilbake til legen eller kan vi vente til i morgen? har aldri sett at det har vært den fargen før når hun har vært syk..
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 17. januar 2009 #2 Skrevet 17. januar 2009 Eg personlig hadde ikkje dratt ein feber sjuk unge ut nå grunna lite tiss med litt rar farge på. Eg hadde heller sørga for at ungen fikk masse drikke uansett kva det er, saft, brus osv. Og sett det ann til i morgo. Ein sjuk unge trenger også søvn. Det er meg men eg ser jo altid ann situasjonen før eg tar ein avgjørelse. Det er du som eksperten på din unge og ingen andre. Eg kjenner mine ungar godt og veit kva dei trenger. Så det er opp til deg, hvis du er urolig så kan du ringe legevakta og høre med dei kva dei syns. Hvis dei er bekymra så reiser du, hvis dei seier at du kan vente til i morgo så hadde eg gjort det. Eg har ringt legevakta mange gonger med sikkert "teite" spørsmål men dei har svar meg veldig greit. I sommar så ringte dei for å fortelle dei at jenta mi hadde hatt to diare bleier...........historien var at ho hadde hatt feber i 5 dagar men fin form, 1,5 døgn uten feber før farangen kom og da i tillegg mega varmt. Så ho blei dehydrert og fikk da dei to diare bleiene i tillegg. Kunne jo komma meire da uten at eg viste noko om det da. Grunnen var at natta før så var det like før eg ringte dei og ba dei komma med sjukebilen og hente oss for eg mista kontakt med vesla, men så kom ho til seg sjav att. Og i den situasjonen sa eg til legevakta så er det ikkje sikkert at eg kommer på alt som er av viktig informasjon. Og det var dei enige med meg på. Så ring og hør slik at du også får sova i natt!! God Bedring til velsa di!!
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. januar 2009 ja, jeg ringte å fikk besjed om å komme ned.. hun vil ikke sov,spise eller drikke så å gji henne noe vann funket dårlig.. så nå sitter jeg no her å prøver å få henne til å sove.. stakker hun er jo så dårlig:(
M@mm@ til mine barn Skrevet 18. januar 2009 #4 Skrevet 18. januar 2009 Har hun drukket lite så blir jo urinen konsentrert og blir kraftigere i fargen. Men går fargen mot oransje/rødt så kan det være tegn på urinveisinfeksjon, men da må de ta urinprøve og blodprøve i fingen hennes. (CRP.)
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 18. januar 2009 ja de tok crp men var ikke utslag på den.. så tok de streptokok test i halsen siden hun har hovne mandler men det var heldigvis negativ.. ja vet den kan bli konsentret men var fargen jeg da syntes var rar;) vi fikk hostesaft for hosten å fikk besjed om at hun ikke blir bedre kan vi ta en tur til fast legen i uken å få sjekket de mandlene å da også ta me urin prøv.. å vist hun fortsatt ikke vil drikke noe i morgen å heller ikke da tisser noe særlig måtte vi selvfølgelig bare kontakte de igjen å også da få me en urinprøve( ikke det at det er så lett å få tak i slike poser man fester i bleien nå da) for de sku jo ha morgen urinen.. men vi får no bare håpe på at hun i det minste vil ha litt drikke i morgen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå