Jenny-penny Skrevet 17. januar 2009 #1 Skrevet 17. januar 2009 Var på besøk hos noen med en 5 åring nå som var helt rå på dataspill, ett slik lærespill på mAC. Datteren min på 4 har hverken vist interesse for eller begynt med sånne ting. Er dette individuelt eller burde vi starte med lærespill? Hva tenker dere?
Gjest Skrevet 17. januar 2009 #2 Skrevet 17. januar 2009 Johanne og jeg har spilt Josefine sammen i 1 år nå. Nå i det siste spiller hun helt selv:) Fin trening med mus o.l.
camilla^ Skrevet 17. januar 2009 #3 Skrevet 17. januar 2009 Mine unger har ett labb og line spill eller noe slikt som de har spilt endel med fra de var rundt 2 år. Pappan syns det var kjempestas, siden han er IT-mann. Idag har hun minste på 4 år skjønt hvordan musen på bærbar pc fungerer. Så idag har hun sitti litt på barnetv og spilt. Så super stolt. Feberen gikk vist over litt da...... Hu eldste på 6 år, hun har sitti litt på msn med sin pappa. De brukte webcam en stund, men så fikk hun mer interesse av å skrive til han. Lenge siden hun har gjort det, men nå vil jeg tro hun klarer å holde en samtale om det er i korte settninger. Hun har blitt en reacer på skriving og lesing i det siste. Men ungene mine er ingen recere, og det har jeg ikke planer om at de skal bli helt enda. Hondtere de er en ting, men de får ikke lov til å sitte der så mye. Det er mest som belønning, en regnværsdag osv.
lure Skrevet 17. januar 2009 #4 Skrevet 17. januar 2009 Hei her fikk hun v-smile (lærespill) til jul for 1 år siden. Da var hun 3,5. Hun synes det er kjempegøy enda. Men nå i januar har hun fått lov og spille Josefine på datan min, synes det er greit at hun lærer hvordan datan virker. De begynner jo med det i 1 klasse på skolen. Så da har hun 1 år og leke og finne ut av ting. Har en nabo på 5 år med bror på 13, og han minste er helt rå på DS osv. Lærer av storebror. Synes det er helt greit jeg, så lenge dem har lyst selv.
tvkrus Skrevet 17. januar 2009 #5 Skrevet 17. januar 2009 jentene fikk egen pc da de var 2 og 3 år. Jeg gjorde det bevist pga jeg er ordblind og kunne ikke data da jeg gikk på skole og kunne helder ikke bruke det til eksamen som jeg hadde rett til. De fikk egene pc for da kan de trykke som de vil og trenger ikke være redd for de slette noe. De har også msn så de skriver til hverander og tanter og onkler og andre kjente. Men det er jo du og barnet som bestemer hvis hu ikke er intresert så er det ikke farlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå