Gå til innhold

Noen her inne over 40 som er blitt gravid med IVF?

satser & vesla

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter 2,5 års prøving skal jeg nå i gang med IVF. Har vært gravid to ganger med ca 8 mnds mellomrom, ene gangen i uke 5 og andre gangen i uke 9 (mistet i juni -08). Jeg begynner på spray nå på tirsdag. Har litt høy FSH (12) ellers så er de andre prøvene veldig fine.

Mange tanker og følelser vandrer i hodet mitt. Jeg trenger oppmuntring, håp og gode historier. Er det noen her som er blitt gravide etter IVF til tross for høy FSH, evt hvor mange forsøk måtte til. Jeg blir 42 år til sommeren.

Håper jeg hører fra dere :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm dette innlegget er jeg veldig spent på, håper det er noen her inne som svarer positivt :). Er selv over 40 og i IVF behandling

Uansett lykke til satser

Skrevet

Nei dette ser dårlig ut satser :). Jeg reiser på ny IVF behandlig til helgen, så da for vi se om ca 3 uker :)

Skrevet

Hei dere,

Jeg er 41 år (42 ved termin) og gravid (22+1) etter første IVF-forsøk, hos klinikk Hausken i Haugesund. Hadde forsøkt med tre-fire kurer med Pergotime i forkant av IVF-behandlingen, uten å bli gravid.

Prøvene viste greie verdier på hormoner, to innvendige muskelknuter kunne gjøre det vanskeligere for egg å feste seg. Min faste gynekolog mente før han rekvirerte meg til Hausken at jeg så ut til å ha fine egg og at jeg responderte bra på Pergotimebehandlingene. Jeg kan ikke huske om jeg fikk opplyst noen verdi på FSH, jeg vet ikke hva det er.

Så, jeg ville bare skrive dette for å vise dere at det nytter, at det faktisk går an!

De beste hilsner og ønsker om lykke til!

Skrevet

Ja, jeg er gravid i uke 21+6, og venter barn nummer 4 etter passerte 44 år. Barn nummer tre er født i juni 2007, og da var jeg 42 år. Begge de to siste er unnfanget ved Klinikk Hausken i Haugesund, vha ICSI/TESA/PESA. Jeg har polycystiske ovarier, og det har faktisk klaffet på 1. IVF forsøk hver gang (tok ut hhv 17 og 16 egg de to gangene). De to første barna mine er unnfanget med naturmetoden, men det er 5,5 år mellom de to første, og vi streva fælt med å "lage dem". For meg var det faktisk mye enklere med IVF etter passerte 40, enn med naturmetoden før 40-års alder. Skulle bare ha prøvd IVF mye tidligere...

Lykke til dere modne "prøvere", samt lykke til til den andre jenta som skal ha "Hausken barn" omtrent samtidig med meg;o)

mvh

Skrevet

Hei Pash og lissi43-gravid.

Tusen takk for at dere deler ut historien med oss. Det var utrolig deilig å høre at noen over 40 har lykkes med IVF. Legen sa at jeg har sjanser pga jeg har vært gravid før (sist i juni -08/sa) og de andre prøvene så fine ut. Jeg fikk målt fsh kun en gang og det var like etter to trippel pergokurer på rad, det kan gi høyere fsh. Grunnen til at jeg strever er at jeg har en tett eggeleder og det begrenser muligheten for å bli gravid. Så jeg krysser fingrene for at jeg vil bli gravid i løpet av de tre forsøkene jeg har kjøpt :-) Hvis jeg blir gravid skal jeg gå på crione i håp om at den vil holde spiren på plass.

Jeg er nå på spraydag 5 og tror det blir uttak i uke 7 eller 8. Jeg merker ingenting til bivirkningene, fikk kun litt hodepine par timer i dag.

Håper flere kan komme med sine solskinnhistorier :-)

Skrevet

Hei poten.

Hva mente du med at dette ser dårlig ut? har du testet negativ? Jeg vet ikke hvor i prosessen du er i.

Uansett så ønsker jeg deg lykke til :-)

• 2 uker senere...
Skrevet

jeg er 18+5 og ivf klaffet på første forsøk er nesten 41 ved termin 30 juni, har tenkt å prøve en gang til:)

Har 3 barn fra tidligere, steriliserte meg når jeg var 27 år, trodde jeg var ferdig med barn da;-) Derfor ivf nå:)

Skrevet

Hei, satser

Takk for hyggelig hilsen, og for at du deler din historie med oss!

Så fint å lese at du er igang med sprayingen..! Lykke til med prosessen. Det er en spennende tid du er inne i. Jeg håper det beste for deg og venter med optimistisk glede på å få høre hvordan det går.

Jeg hadde heller ikke særlig bivirkninger av sprayen. Litt hodepine et par ganger og noe mer sensitivt følelsesliv. Ved et par anledninger kom det over meg en veldig tristhet og jeg måtte bare gråte litt, og andre ganger kunne noe helt uvesentlig ved mannen min plutselig irritere meg. Men dette var jo ikke noe problem, vi var bevisste på det og tok hensyn til det. ...og jeg må si; spesielt enkelte irritasjoner over uvesentligheter med mannen, har jo gjentatt seg noen ganger under graviditeten. Men, det går greit, vi lever med det og vet at det går over. Og gleden vi føler over svangerskapet og kjærligheten oss imellom overskygger de små irritasjoner i massevis!

Og lykke til videre til deg også, Lissi! Så hyggelig at du også har vært hos Hausken og vi har termin omtrent samtidig. Jeg føler svangerskapet har vart veldig lenge nå, med så mye fokus allerede fra sprayingen startet i juli, gjennom sprøytetiden, egguttak og -innsetting, venting på graviditetstesten og så de første ukene i spenningsfeltet mellom eufori og angst.. Jeg føler at jeg har vært gravid siden i sommer! Nå er det bare noen korte vår-måneder igjen, så kan vi få hilse på dette nye mennesket. Jeg gleder meg vanvittig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...