Gå til innhold

Noen amme-spørsmål.... :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er ganske nybakt mamma og har noen spørsmål om amming:

Bør man amme lenge på bare ett bryst ved hver amming, eller bør man gi på begge? Jenta mi kan suge opptil tre kvarter til en time og mer på ett bryst og enda er det ikke helt tomt ser jeg hvis jeg klemmer litt på det. Hun sovner som regel ved brystet og sover gjerne 2-4 timer før hun vil ha mat igjen. (På natta kan det gå 5 timer før hun våkner)

Når begynner de å spise litt fortere? Syns vi pupper hele dagen jeg....

Hvor ofte bruker de å ha såkalte økedøgn? Er det noe "oppskrift" på det?

Hvor tidlig kan man begynne å pumpe seg så pappaen kan gi på flaske?

Mye man lurer på gitt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør tømme et bryst før du starter på det andre.

Så er hun fornøyd med et bryst pr. måltid så synes jeg du skal holde deg til det. Merker fort om hun trenger av det andre også, mine har iallfall blitt veldig kavete da.

Forandring i spisemønsteret og ikke pupping hele dagen kom først ved 3 mnd hos mine, men det er jo veldig forskjellig fra baby til baby.

Jeg merker heller aldri økedøgn, her kom økningen gradvis hele tiden. Med nr.2 har jeg vel kanskje merket en antydning en eller to ganger.

Så det er nok veldig individuelt det også.

Pumpe kan du gjøre når du selv føler for det. Selv pumpet jeg fra ca to uker etter fødselen. Pumpet bare om morgenen rett etter at jeg hadde stått opp siden produksjonen er størst om natten og jeg var overfull da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...