flikkiflakkaflikkflakk Skrevet 17. januar 2009 #1 Skrevet 17. januar 2009 Jeg har tidligere fortalt dere om de dårlige celleprøvene mine (livmorhalsen) , og at jeg fikk brev på julaften med det kjipe resultatet: "Prøvene viste celleforandring grad 3...." Ingen forklaring på hva grad 3 betyr, på en skala fra og til hva da??!! Vel, fant ut på nettet at det er graden før kreft. Æsj... Maaange som har vært gjennom det samme, noe som er en stor trøst, siden omtrent alle blir heeelt fine og friske igjen. Samtidig er det skikkelig trist å tenke på at kroppen min ikke er helt som den skal... Har mareritt om at jeg er full av kreft både her og der, kjenner kuler overalt... Torsdag skal jeg på sykehuset, og så blir jeg sykmeldt en uke eller noe. Blir godt å få det gjort! Rett før jeg fikk de dårlige meldingene om celleprøven min (rutinesjekk), hadde vi bestemt oss for å prøve å få nummer 3. Vi er fantastisk heldige som har to barn allerede, og jeg vil ikke være utakknemlig eller noe, men jeg tenker jo mye på det å bli gravid igjen etter dette. De sier det ikke skal være noe prøblem, men... det er så lett å tenke negativt. Tenk om ikke... Jeg har tidligere fått herlige oppmuntrende svar fra andre som har vært gjennom en slik operasjon (konisering). I kveld sitter jeg her alene (mannen på jobb) og kjenner hodet begynner å spinne... Er det noen av dere som har vært gjennom dette og så blitt gravide etterpå? Noen som vil sende noen ord? Takkogtakk!
milla87 Skrevet 17. januar 2009 #2 Skrevet 17. januar 2009 Hei.. Jeg hadde oprasjon pga celleforandring på tirsdag.. har ingen barn fra før, å har tenkt masse negativt om det jeg oxo.. men har hørt i ettertid at det kan være enklere å bli gravid når dette er fjernet.. håper det stemmer:)
flikkiflakkaflikkflakk Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. januar 2009 Takk for svar:) Ja, det kan vel kanskje være slik at disse celleforandringene kan være en medvirkende årsak til at men bruker lang tid på å bli gravid? Bra uansett å få bort de dumme cellene... :-/ Vet du hvilken grad du hadde? Jeg skal visst ha en slyngekonisering, hadde du også det? Ble du forresten sykmeldt en uke? Jeg har fått råd fra en kollega som har vært gjennom det samme, om å be om lengre sykmelding. Det fikk hun da hun fortalte hvilket yrke hun har (lærer; vi kan ikke styre aktivitetsnivået vårt selv, lik f.eks sykepleiere o.l.) Sorry alle spørsmål... :-) Lykke til med prøvingen, milla!
milla87 Skrevet 17. januar 2009 #4 Skrevet 17. januar 2009 skal du ikke komme på chatten da... litt enklere å snakke der:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå