Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det best/anbefalt å frakte nyfødt baby i bilstol eller i bag med sikkerhetsnett? Syns jeg har hørt en plass at helt nyfødte helst skal ligge, men det får de vel ikke helt til i en bilstol?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tester viser at babyen er bedre sikret i et bilsete enn i bag med nett, men bilstolen kan gjøre nyfødte sliten i ryggen så det anbefales å stoppe 1 til 2 ganger i timen hvis en skal på lengre turer med baby i bilsete.

Skrevet

Nyfødte skal ikkje sitte så lenge i bilstolen. men bilstol er sikrere enn sikkerhetsnett. Det er få som anbefaller sikkerhetsnett lenger fordi babyen er mykje tryggere i stolen...

Skrevet

Bakovervendt bilstol skal være det tryggeste.Boxette er et annet alternativ. Sikkerhetsnett over bag sies å ikke være like trygt.

Babyen skal ikke sitte lenge i slengen, tror 30 min er max,men man må jo bruke skjønn. Vi har kjørt, og kommer til å kjøre, så lenge ungen sover.Så tar vi en pause når den er våken. Og kommer raskere frem til målet. Så har vi sjelden lange kjørerturer.

Skrevet

Tusen takk fro svar!

Skal ikke på noen lange kjøreturer mens baby er nyfødt, så da satser vi på å han h*n i bilstol, tror jeg! :)

Skrevet

Du må nok bruke bilstol, da det ikke lengre er lov å bruke bag med nett, nye forskrifter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...