Stoltest Skrevet 17. januar 2009 #1 Skrevet 17. januar 2009 Er det best/anbefalt å frakte nyfødt baby i bilstol eller i bag med sikkerhetsnett? Syns jeg har hørt en plass at helt nyfødte helst skal ligge, men det får de vel ikke helt til i en bilstol?
Krepsen :) Skrevet 17. januar 2009 #2 Skrevet 17. januar 2009 Tester viser at babyen er bedre sikret i et bilsete enn i bag med nett, men bilstolen kan gjøre nyfødte sliten i ryggen så det anbefales å stoppe 1 til 2 ganger i timen hvis en skal på lengre turer med baby i bilsete.
baima Skrevet 17. januar 2009 #3 Skrevet 17. januar 2009 Nyfødte skal ikkje sitte så lenge i bilstolen. men bilstol er sikrere enn sikkerhetsnett. Det er få som anbefaller sikkerhetsnett lenger fordi babyen er mykje tryggere i stolen...
kreps-76 Skrevet 17. januar 2009 #4 Skrevet 17. januar 2009 Bakovervendt bilstol skal være det tryggeste.Boxette er et annet alternativ. Sikkerhetsnett over bag sies å ikke være like trygt. Babyen skal ikke sitte lenge i slengen, tror 30 min er max,men man må jo bruke skjønn. Vi har kjørt, og kommer til å kjøre, så lenge ungen sover.Så tar vi en pause når den er våken. Og kommer raskere frem til målet. Så har vi sjelden lange kjørerturer.
Stoltest Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 17. januar 2009 Tusen takk fro svar! Skal ikke på noen lange kjøreturer mens baby er nyfødt, så da satser vi på å han h*n i bilstol, tror jeg!
blå og rosa+lillebror Skrevet 17. januar 2009 #6 Skrevet 17. januar 2009 Du må nok bruke bilstol, da det ikke lengre er lov å bruke bag med nett, nye forskrifter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå