Gå til innhold

Et lite tips til barn som ikke er så glad i biter...


-carina-

Anbefalte innlegg

Helene er sånn som noen av dere andre beskriver, ikke så glad i biter i maten. Det vil si, hun vil kun ha 6 mnd middagsglass, liker ikke biter. Men om vi deler opp vår mat i biter spiser hun som bare det.

 

Det jeg har gjort i blant er å koke opp (fullkorns)pasta. Og så bruker jeg ett par t-skjeer med middagsglass og bruker som "smakstilsetning" til pastaen... På den måten kan hun sitte og spise selv, hun spiser da samtidig også de bitene som er i middagsglasset... :o)

 

Vet ikke om det er til nytte for dere, men funker veldig bra her. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det nesten motsatt:D

Lille tulla vil helst ha bita, å ho vil helst ikkje at vi skal hjelpe til.

Så middagen blir ofte berre delt i bita så får ho styre på sjøl. Middagsglass er berre i nød sia ho ikkje er noke glad i det.

Men blir masse grising med yoghurt og grøt, så da får ho ei skei og eg har ei. Da glømme ho seg så eg får mate:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene er også sånn at hun helst vil ha vår middag... Og det får hun jo hver dag som regel. Men synes det blir litt stusselig at hun skal spise brød de andre 4-6 måltidene i løpet av dagen, så da får hun ofte middagsglass 1-2 måltider også. Det er da jeg har begynt å putte oppi litt fullkornspasta... Kjempestas synes hun! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...