Gjest Skrevet 17. januar 2009 #1 Skrevet 17. januar 2009 Hei... Har hatt vondt nederst i magen og litt oppover på den ene siden. Tanken om UVI streifet meg, og dro ned på apoteket for å kjøpe en hjemmetest. Damen i kassa sa at dette er en veldig pålitelig test, så den kunne jeg trygt prøve. Dro så hjem for å teste, og den ga utslag både på leukocytter og nitritt. Fikk da, ut i fra den testen å tyde, bekrefta mine bange anelser. Jeg har ikke vondt når jeg tisser, men har hørt at det trenger en ikke å ha heller. Så, det jeg lurer på er om UVI må ha behandling med en gang, eller kan jeg vente til mandag? Vil ikke "plage" legevakta med noe som kan vente.... Kan UVI gjøre mere skade hvis en venter med behandling? Det er til tider ganske så ubehagelig..... Hva ville dere gjort?
SokkeLaila Skrevet 17. januar 2009 #3 Skrevet 17. januar 2009 Ring og 'plag' legevakta, du! Håper det ordner seg for deg!
Staark Skrevet 17. januar 2009 #4 Skrevet 17. januar 2009 Jeg hadde helt nedpå med appelsinjuice (1l) og vann, slik du går på do masse og "renser" kroppen. Så ser du selv om du føler deg bedre etter noen timer. Hadde jeg blitt verre så hadde jeg ringt legevakta. Det er veldig vanlig og ikke kjenne en UVI så godt når man er gravid.
taz Skrevet 18. januar 2009 #5 Skrevet 18. januar 2009 Jeg var hoss legen pga bihulebetennelse, og tok en urin pr. tilfeldig. Der var det utslag til UVI og ble straks satt på antibiotika. Fikk beskjed at en måtte ha det når en var gravid. Den antibiotikaen er mild for fosteret Men råder deg til å drikke minst 1.glas apelsinjuice hver dag eller tranebær.
Hormonelle Frikadelle Skrevet 18. januar 2009 #6 Skrevet 18. januar 2009 Hei =) legen min sier at man skal begynne medisinering med en gang man har fått bekreftet UVI. Kan visstnok sette i gang fødselen. Sjansen er nok ganske liten da,men det er jo greit å bare begynne på medisinene med en gang man har mulighet, er jo ubehagelig å gå med UVI..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå