Anonym bruker Skrevet 17. januar 2009 #1 Skrevet 17. januar 2009 Blir ikke helt klok her jeg.. Forrige p-pille-periode glemte jeg ganske så mange av pillene. Det var rett før jul, jeg var superstressa osv. Uansett, det endte med at jeg fikk en blødning midt i brettet. Istedet for å fortsette med resten av tablettene kuttet jeg bare ut. Nå er det altså 4 uker siden den blødningen og jeg forventer egentlig å få mensen på ordentlig. For 3 dager siden kom det en liten blødning, og jeg har hatt "menssmerter". Men ikke noe mer blødning.. Jeg begynte på ny på p-pillen den første dagen med blødning, trodde jo det var mensen. Hva gjør jeg nå da? Jeg har tatt en graviditetstest, og den var negativ. Jeg tok den riktignok en ettermiddag etter jobb, etter en dag med masse kaffe og vann, men dog, den var helt negativ. Skal jeg kutte ut p-pillen og vente på ordentlig blødning? Forrige gang jeg var gravid fikk jeg også menssmerter uten blødning, men det en helt annen type smerter, bare litt "murring" som kommer rett før. Men nå er det mer "verk"... Har dere noen tips kanskje??
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2009 #3 Skrevet 17. januar 2009 Du har vel egentlig 2 valg. Hva du vil må du velge selv. Enten slutte igjen og vente på mensen, for så å begynne første dag. Eller bare fortsette nå. Vanskelig å si om du vil få rot med blødningene nå i begynnelsen, eller om det vil ordne seg når du går på første uken med sukkerpiller. I tillegg så kan du jo ta en graviditetstest til, bare for sikkerhetsskyld.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2009 #4 Skrevet 17. januar 2009 Takk for svar! Jeg bruker Yasmin, da er vel alle tablettene av samme innhold? Kanskje det da blir lurest å vente til ordentlig mens igjen.. :s
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2009 #5 Skrevet 17. januar 2009 Jeg har ikke brukt det merket før. Men du har vel en pillefri uke? Det var det jeg mente med sukkerpiller.. ) For å være sikker på å unngå rot med mellomblødninger osv. så er det sikkert lurest og vente. Sikkert også med tanke på sikkerheten. Hvis du fortsetter nå, så burde dere i allefall bruke kondom de første 14 dagene mener jeg å huske. Man kan også begynne på pillene utenom første dag av mens, men da må man huske kondom ved siden av 14 dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå