Gå til innhold

spontanabortprat

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja...må bare få noe ut her. og dette er ikke for å lage bråk. være støtende. slem eller noe i den duren der.

dette er bare rent og kjært en bønn om at vi damene/jentene her inne burde holde mer sammen ang positive ting. nå er det så mye negativt her inne. og da spesielt inne på 1.trimester. det snakkes støtt om SA og MA. det kan være et menneske som skriver inn et helt vanlig spm eller som sier : "jeg er så bekymret for at dette skal gå galt". svarene denne jenta da trenger er jo : dette går bra skal du se, eller: det å være redd er helt normalt". men nei. her kommer det jenter og damer som skal skrive om hvor mange MA og SA de har opplevd,så de forstår henne så vel. men er det nødvendig å skrive det?? er ikke dette bare å skremme opp henne. og alle andre som leser det? kanskje vi burde bli flinkere til å holde dette litt tilbake?? iallefall på spm og samtaleemner som ikke har med dette å gjøre?

tror mange av oss blir bekymret av å lese om SA osv her inne, at vi blir mer redde ,litt unødvendig.kanskje burde man ha egne sider om dette istedet for at det skrives overalt. i og med at så mange faktisk bare blir deprimert av å lese om det overalt. litt ufrivelig også. for man åpner opp en helt vanlig "samtale" her inne og plutselig står det at en har opplevd det og da kommer det ti andre som også har det, og da virker det som at det nesten er et under etter hvert å klare å gjennomføre svangerskapet sitt, uten at noe går galt for oss alle. ikke meningen å være negativ til de som sier de har opplevd det. skjønner det er godt å se at man ikke er alene.skjønner også utrolig godt hvor vondt dette må være da jeg fint kan klare å sette meg inn i hvordan jeg ville reagert selv. er som sagt liv redd. men kanskje vi heller burde prate om andre ting også? ikke bare negative ting rundt SA. burde heller starte eget forum på dette temaet så kan de som lurer på noe, eller trenger å prate om det gå der. for BIM er jo laget så vi kvinner kan finne støtte i hverandre? og å prate om SA støtt er ikke støttende i lengden. for det er akurat det vi alle her inne er redde for.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

forste dette, men i realiteten er dette noe som skjer, og slik er det bare... hvor skal de finne støtte da?? når det er så tidlig og man har ikke sagt noe til noen?!

denne debatten har vært oppe 10000ganger før...

er det ikke på tide å la det ligge?!

Skrevet

det er akurat det. dette skjer.

og hvorfor må man da snakke om det tusen ganger?

skjønner at det er vondt og netopp derfor bør man lage eget forum for det. for alt dette blir jo tatt opp på 1.trimester. og det er jo der vi kvinner er mest utsatt for det. og mest sårbare og mest redde. hvor er logikken da??

som jeg sa, har full forståelse at man vil prate om det. og netopp derfor skrev jeg jo dette med å ta dette opp i et formum laget for SA..eller iallefall i et annet forum enn 1.trimester.

ikke noe vits i å gå i selvforsvar

Skrevet

skjønner at det også kan bli nevt nå og da. og det er jo helt i orden.

men når man starter en link. som egentlig handler om kvalme og mat for eksempel..og så ender den opp med blod. MA SA og bare elendigheta og utbroderinger så er det ille for de som faktisk melder seg på BIM for å få støtte og finne litt fakta om diverse andre ting også.

at man skriver om SA osv der inne på 1.trimester er jo fint, men at det kanskje begrenser seg litt. og ikke prater om det i et og alt , der det faktisk egentlig ikke er nødvendig å nevne det.

Skrevet

Du klarer ikke å få jentene her til å slutte å skrive om opplevelsene sine, enten det er bekymringer eller hendelser som SA. Det er egne forum for de som har mistet også. Men de som har mistet kommer jo ofte inn på 1. tri igjen, og de kan jo ikke få munnkurv mot å snakke om det de har vært gjennom tidligere. Og de som blør er jo bekymret og vil gjerne høre om det kan gå bra likevel...

Mitt råd er at du holder ut til du kommer over i 2. trimester, der roer det seg litt...

Hvis disse forumene gjør deg mer bekymret, så kan du kanskje ha godt av å holde deg unna en stund...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...