akerhusjenta Skrevet 17. januar 2009 #1 Skrevet 17. januar 2009 får et par dager siden begynte jeg å få halsbrann,drikker enn del cola så tenkte at det var problemet men kuttet ut brusen å det gir seg ikke. hva kan dette være? noen tips om hva jeg kan gjøre å hva det kan være??
mammapusen Skrevet 17. januar 2009 #2 Skrevet 17. januar 2009 Kald melk hjelper for meg! Ellers love hearts, og gaviscon tyggetabletter fra apoteket.
1 høne i haneflokken-født Skrevet 17. januar 2009 #3 Skrevet 17. januar 2009 det er egentlig dumt å drikke melk, fordi det gir deg bare hjelp der og da og gjør at det det blir mer halsbrann, gaviscon synes jeg er ekle, da de bruser slik og smaker ekkelt, men derimot novaluzid i tabletter på apoteket er gode, de smaker godt og har god effekt, og bruser ikke, smaker mint, kan anbefales sterkt, har brukt de i 2 svangerskap (finnes også i flytende form)
2prinsesserogbim Skrevet 17. januar 2009 #5 Skrevet 17. januar 2009 rå potet har eg hørt... Også hørt melk...
Staark Skrevet 17. januar 2009 #8 Skrevet 17. januar 2009 På meg virker kjerringrådene bare imidlertidig, kun apotekvarer holder halsbrannen borte lenge nok til at jeg er fornøyd:) Har bare prøvt gaviscon, synes den brusingen var litt ekkel først, men nå liker jeg den:)
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 18. januar 2009 #9 Skrevet 18. januar 2009 jeg får faktisk halsbrann av sukker når jeg er gravid. he he. kanskje det samme gjelder for deg? jeg bruker titralac fra apoteket. tyggetabeletter som har samme konsistens som fluortabl. smaker godt gjør de også. halsbrannen forsvinner med en gang. og holder seg lenge borte. skjelden jeg trenger å ta de flere enn 2 ganger for dagen. begynte med gaviscon i forrige svangerskap, men de smaker grusomt og måtte ta flere etter en halvtime. maxdosen er også mye lavere enn på titralac
akerhusjenta Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #10 Skrevet 18. januar 2009 tusen takk for alle råd:-)
babymaker skal ha en jente til Skrevet 18. januar 2009 #11 Skrevet 18. januar 2009 Fikk ett tips i sta faktisk fra en jeg kjenner. Hun sa: ta en halv te skje natron på tungen og svelg ned med farris. Hun har 4 barn så jeg tror hun har testet det ut med hell ) Jeg skal kjøpte natron i morgen iallefall og prøve!
Vinden blåser Skrevet 18. januar 2009 #12 Skrevet 18. januar 2009 brukte tritalac eller noe slikt selv sist når jeg var plaget med halsbrann..det var det eneset som funket for meg..selges på apoteket....
akerhusjenta Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #13 Skrevet 18. januar 2009 ok,ja da har jeg masse jeg kan prøve i hverfall,er ufattelig plagsom å ha denne halsbrannen,med litt små gulp inni mellom,er jo ikke gravid(har ikke testet da vel å merke,men tviler) så skjønner ikke helt hva det kommer av:( tusen takk for alle tips,tar gjerne imot flere:-)
*SmurfeMamma* Skrevet 18. januar 2009 #14 Skrevet 18. januar 2009 natron funker kjempe bra!! en skje natron svelges ned med vann... det gjør susen! levde på natron da jeg var gravid;)
Elin snart mamma til 3 Skrevet 18. januar 2009 #15 Skrevet 18. januar 2009 drikkeyoghurt eller vanlige yoghurt samt sitron brus funker for meg. Har ikke vært sterkt plaget da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå