Snuppy Skrevet 17. januar 2009 #1 Skrevet 17. januar 2009 Noen her som jobber som lærer og har fått tilrettelagt arbeidet i løpet av svangerskapet? Jeg jobber i utgangspunktet 100% og er i tillegg kontaktlærer for en veldig krevende klasse i år. Vet ikke hvordan jeg skal klare å gjennomføre resten av skoleåret på samme måte som nå. Er sykemeldt nå pga kvalmen, men merker også at energien er mindre enn normal. Har jo som flere en familie å ta meg av hjemme også. Tanken på lange kvelder med forberedelser sammen med hodepine og kvalme virker ikke særlig sammenfallende. Hvordan har dere fått tilrettelagt jobben deres?
Gjest Skrevet 17. januar 2009 #2 Skrevet 17. januar 2009 Jeg er også lærer og kontaktlærer for en veldig krevende gjeng (har bl.a 6 IOP-elever, 2 med sterke generelle lærevansker) og har så langt ikke noen tilrettelegging. Er jo egentlig umulig å få til noe slikt, så jeg vil tro jeg kommer til å måtte sykemelde meg litt etterhvert når kroppen sier stopp. Har jo tre små barn som jeg skal ha overskudd til også her hjemme. Tenker for meg selv at når nok føles nok, så ber jeg om sykemelding for nok timer til å f.eks kvitte meg med ansvar for norsk-undervisningen. Synes dette er det som tærer mest på meg av de fagene jeg har, så å slippe norskundervisningen ville lettet arbeidet enormt for meg. Er snakk om 5 timer i uken for min del, så tilsvarer vel ca 20% sykemelding. Så får en ta resten som det kommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå